ایجاد نخستین موزه سلفی کشور در مشهد

به گزارش کالارنا، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ایجاد نخستین موزه سلفی کشور در مشهد صورت می گیرد.

ایجاد نخستین موزه سلفی کشور در مشهد

محمدرضا پهلوان اضافه نمود: عملیات راه اندازی و ایجاد این موزه که به عنوان نخستین موزه سلفی کشور محسوب می گردد از سال گذشته شروع و هم اکنون مراحل نهایی راه اندازی را سپری می نماید و در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری این موزه خواهیم بود.

رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: این موزه به درخواست مجید بندار مقدم از عکاسان هنرمند و با سابقه مشهد ایجاد می گردد. در این موزه بازدیدنمایندگان با تاریخ عکاسی وسایل و دوربین های مختلف قدیمی عکاسی آشنا می شوند.

پهلوان اظهار کرد: تالار ویژه ای به عکاسی سلفی با موضوع موضوع زیارت و عکاسی زیارتی اختصاص یافته و بینندگان علاوه بر بازدید از بخش های مختلف موزه، قادر خواهند بود خودشان عکس سلفی بگیرند و خاطره سازی نمایند.

رئیس گروه موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی توضیح داد: از دیگر بخش های این موزه، گالری اختصاصی نمایشگاه های معاصر است که به نمایش آثار هنرمندان معاصر می پردازد.

او یادآور شد: هم اکنون 98 موزه در سطح استان فعالیت دارند که تعداد 24 مورد زیر نظر مستقیم این اداره کل و بقیه زیر نظر آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست و سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه فردوسی مشهد، سازمان زمین شناسی شمال شرق کشور، اداره کل اوقاف و امور خیریه و...اداره می شوند.

موزه سلفی گلستانه مشهد در چهارراه بیسیم (جهاد سه) واقع شده است و پس از راه اندازی و افتتاح رسمی، ساعات بازدید به اطلاع علاقمندان خواهد رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2305

به "ایجاد نخستین موزه سلفی کشور در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد نخستین موزه سلفی کشور در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید