بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست درگذشت

به گزارش کالارنا، بهزاد غریب پور ـ تصویرگر و گرافیست ـ در 65 سالگی از جهان رفت.

بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست درگذشت

به گزارش ایسنا، بهروز غریب پور ـ برادر این هنرمند و هنرمند تئاتر ـ با اعلام این خبر نوشته است: برادر عزیزمان، بهزاد هنرمند گرافیست و تصویرگر نام آور بین المللی از میانمان به لطافت یک پرنده پر کشید و رفت. جایش تا ابد خالی خواهد ماند.

کیانوش غریب پور ـ برادر دیگر این هنرمند و گرافیست ـ هم نوشته است: بهزاد غریب پور، برادر، استاد و جانم، دیشب (سه شنبه، 22 آذرماه) در غربت، به ملاقات آشنایان آسمان رفت. روح مهربانش تابان

بهزاد غریب پور متولد سال 1336 در شهر سنندج و دانش آموخته رشته گرافیک دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران بود و با تاسیس استودیوی تینو گرافیک در سال 1363، فعالیت خود در حیطه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را پی گرفت که تا 1394 ادامه داشت.

تدریس در دانشکده هنر های زیبا و دانشگاه هنر و ده ها دوره و کارگاه آموزش تخصصی تصویرگری و طراحی کتاب از دیگر فعالیت های فرهنگی او بوده است.

علاوه بر این ها، مدیریت هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و ... را نیز عهده دار بوده است.

از سال 1368 تا 1393 عضو هیات داوران بسیاری از جشنواره های تجسمی بوده که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکار های ادبی و جشنواره هنر های تجسمی فجر از آن جمله اند.

او از سال 1382 تا 1384 عضو اولین هیات مدیره انجمن تصویرگران ایران بوده است. از فعالیت های بین المللی او می توان به شرکت در گردهمایی طراحی کتاب آسیاپاسیفیک یونسکو، سال 1984 در ژاپن اشاره نمود.

بعلاوه در سال 1999 عضو هیات داوران جشنواره نوما، در همان مرکز فرهنگی یونسکو بود. او در سال 2001 به دعوت یونسکو در براتیسلاوا کارگاه برگزار کرد و در سال 2003 عضو هیات داوران جشنواره براتیسلاوا بود.

غریب پور دو بار جایزه تشویقی نوما را برای تصویرگری کتاب راز پرنده در 1988 و طراحی کتاب پلنگ سیاه در 1994 دریافت نموده است. در سال 1396 نیز نشان آبان از سوی انجمن تصویرگران ایران به ایشان اهدا شد.

راز آبگیر سبزپوش مهربان، چهل قصه، ترانه های بچه ها، بزبزقندی، پرنده طلایی و همه حق دارند، از جمله کتاب هایی هستند که غریب پور تصویر نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2441

به "بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزاد غریب پور تصویرگر و گرافیست درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید