تاثیر رنگ در خواص میوه ها!

به گزارش کالارنا، اولین چیزی که هنگام انتخاب یک میوه برای خوردن، شما را جذب نموده، رنگ و جلوه خاص آن میوه است. آیا می دانید میوه های مختلف با رنگ های متفاوت چه خواصی دارند؟

تاثیر رنگ در خواص میوه ها!

تاثیر رنگ در خواص میوه ها!

اولین چیزی که هنگام انتخاب یک میوه برای خوردن، شما را جذب نموده، رنگ و جلوه خاص آن میوه است. آیا می دانید میوه های مختلف با رنگ های متفاوت چه خواصی دارند؟

در اولین قدم، این رنگ اشیا است که شما را به طرف آن شیء جذب یا از آن دور می نماید. در واقع احساس آرامش، لذت ناراحتی، تنش، صلح و دوستی و ... همه و همه در پرتو رنگ هاست. رنگ ها تمامی محیط ما و حتی خودمان را هم تسخیر نموده اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیر گذارند. مثلاً وقتی در خصوص رنگ سیب سرخ و زیبا علاوه بر لذتی که از رنگ آن هنگام خوردن می بریم و در ما احساس شادابی و نشاط ایجاد می نماید، در خواصش هم تاثیر فراوانی دارد. تمامی سبزیجات و میوه هایی که روزانه مصرف می کنید، با توجه به نوع رنگ شان، منافع خاصی برای شما دارند. شاید تعجب کنید، اما نباید فراموش کنید که رنگ ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و این هم یک روش نفوذی آنهاست.

*رنگ سبز:رنگی است آرامش بخش و با تماشا این رنگ، شما احساس آرامش می کنید و از وجودش لذت می برید و جالب اینجاست که همین رنگ زیبا و آرامش بخش، علاوه بر این که شما را در ظاهر جذب می نماید و شما از آن لذت می برید، خواص درمانی بسیاری هم دارد و برای جسم تان مفید است. در واقع هر چیز سبزی که شما می بینید، این خاصیت را دارا می باشد و این در خصوص میوه ها و سبزیجات سبز رنگ هم صادق است. این رنگ برای افراد عصبی و ناآرام بسیار مفید است. رنگ سبز خاصیت ضدعفونی کننده دارد و مناسب برای بیماری های قلبی -عروقی و بیماری های روده ای (یبوست)، معده (سوء هاضمه، زخم معده و ...)، کلیه (سنگ کلیه و ناراحتی های مجاری ادراری)، ریه (مسائل تنفسی، آسم و ...) و رحم می باشد.

این رنگ برای درمان زخم های عمیق سوختگی های شدید هم مؤثر است. این خواص در میوه ها و سبزیجاتی که سبز رنگ هستند، به وفور یافت می گردد. تحقیقات نشان داده میوه ها و سبزیجات سبز رنگ خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن مؤثرند.

میوه ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی که از بیماری های عصبی رنج می برند، توصیه شده است. سبزیجات سبز رنگ بعلاوه در درمان زخم های عمیق و سوختگی ها و بیماری های ریوی و کلیوی بسیار مؤثر است و در بهبود بیماری های قلبی مصرف فراوان دارد. مثلاً جعفری دارای خواص ضدعفونی کننده خون و دستگاه گوارش می باشد. جعفری موجب تحریک عضلات روده و رحم می گردد و مناسب برای معده و هضم غذاست. برگ این گیاه مناسب برای زخم های عمیق می باشد و جوشانده آن مناسب برای بیماری های کلیوی و مجاری ادرار است.

*رنگ قرمز:رنگی است محرک و اشتهاآور، رنگی پرانرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می گردد. معمولاً ما برای خوردن خوراکی هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم. این رنگ و در واقع میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند، بسیار مناسب است. بعلاوه در درمان عفونت ها و سوختگی های شدید بسیار مؤثر است و معمولاً این گونه میوه ها و سبزیجات در درمان بیماری های ریوی، مسائل روده (یبوست) و رحم به کار برده می گردد. مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پرانرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت کننده روده و کبد است.

*رنگ نارنجی:رنگی مجذوب کننده و سرزنده و شاداب که در نهایت مجذوب کنندهیت و جلب توجه، احساس زدگی ایجاد نمی نماید. سبزیجات و میوه های نارنجی رنگ و کلاً هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار مؤثر است. مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی زا است و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مسائل تنفسی و ضد سرفه، ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری های معده و روده مؤثر است.

*رنگ زرد:رنگی شادی آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزیجات و میوه های زردرنگ معمولاً اشتهاآور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می باشند. میوه جات و سبزی های زردرنگ تصفیه کننده کبد و روده ها و کلیه هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری معده (ورم معده)، کیسه صفرا، یبوست، فشار خون و همین طور مسائل ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب مؤثرند و بسیار انرژی زا می باشند و محرک اعصاب.

منبع:نشریه کوچه ما، شماره 14.

منبع: راسخون
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2070

به "تاثیر رنگ در خواص میوه ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر رنگ در خواص میوه ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید