تحریم تسلیحاتی ایران علیرغم فشارهای واشنگتن قابل تمدید نیست

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز گفت: علیرغم فشارها و اقدامات واشنگتن، تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل متحد قابل تمدید نیست.

تحریم تسلیحاتی ایران علیرغم فشارهای واشنگتن قابل تمدید نیست

وی با بیان این مطلب اضافه نمود: قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد مانع از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. این تحریم پس از طی دوره 5 ساله در اکتبر 2020 منقضی می گردد و قابل تمدید نیست.

به موجب یکی از بندهای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که از سال 2016 اجرایی شد، ایران تا 5 سال از خرید تسلیحات تهاجمی منع شده است. این بند در اکتبر 2020 (مهر ماه 99) منقضی می گردد و پس از آن ایران قادر به خرید تسلیحات از کشورهای خارجی خواهد بود.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی اظهار داشت که وزیر امور خارجه آمریکا، درصدد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است که مهر ماه به انتها می رسد و همزمان در حال کار روی طرحی است که عضوی از توافق هسته ای با ایران (برجام) باقی بماند.

آمریکا دو سال پیش یک طرفه از برجام خارج شد و همه تحریم های علیه ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بودند دوباره اعمال و تحریم های گسترده و تازه تری را هم افزود. این سیاست آمریکا از سوی مقامات دولت ترامپ تحت عنوان فشارحداکثری اعلام شد، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات آمریکایی سیاست فشارحداکثری ترامپ علیه ایران تا به امروز بی نتیجه مانده و به بن بست رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1273

به "تحریم تسلیحاتی ایران علیرغم فشارهای واشنگتن قابل تمدید نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم تسلیحاتی ایران علیرغم فشارهای واشنگتن قابل تمدید نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید