ترکیبات غذایی برای پیشگیری از سرطان پروستات

به گزارش کالارنا، عصر ایران/ مصرف یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان می تواند به محافظت در برابر سرطان پروستات یاری کند.زمانی که موضوع سرطان مطرح می گردد، مردان باید توجه ویژه ای به سرطان پوست غیرملانوم و سرطان پروستات داشته باشند.

ترکیبات غذایی برای پیشگیری از سرطان پروستات

خبر خوب این است که بیشتر موارد سرطان پروستات مرگبار نیستند. اما حتی در این شرایط نیز سرطان پوستات با علائم آزاردهنده ای مانند لگن درد، دشواری در دفع ادرار و استخوان درد و روش های درمان آزاردهنده ای مانند پرتودرمانی و عمل جراحی همراه است.

پژوهشی جدید نشان داده است که مصرف یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان می تواند به محافظت در برابر سرطان پروستات یاری کند.

پژوهش ها نشان داده اند که رژیم غذایی یک عامل کلیدی در ابتلا به سرطان پروستات محسوب می گردد و مطالعه ای جدید که در نشریه Nutrients منتشر شد، بار دیگر این حقیقت را تایید نموده است.

در این مطالعه، پژوهشگران داده های سلامت و غذایی جمع آوری شده از مردان در مونترال، کانادا بین سال های 2005 تا 2012 را تجزیه و تحلیل کردند. با استفاده از این داده ها، پژوهشگران مردان را بر اساس

عادات غذایی خود به سه دسته تقسیم کردند:

- یک رژیم غذایی سالم حاوی میزان زیاد از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های گیاهی مانند توفو و مغزدانه ها

- یک رژیم غذایی غربی شور حاوی گوشت و نوشیدنی های مضر

- یک رژیم غذایی غربی سرشار از شکر با نوشیدنی های شیرین و میزان زیاد پیتزا، پاستا، دسرها و نوشیدنی گازدار شیرین

پس از مقایسه این الگوهای غذایی با پیامدهای سلامت برای مردانی که آنها را مصرف می کردند، پژوهشگران بهترین و بدترین الگوی غذایی برای خطر سرطان پروستات را معین کردند.

رژیم غذایی سالم خطر سرطان پروستات را کاهش داده بود، در شرایطی که رژیم غذایی غربی با نوشیدنی های شیرین و شیرینی خطر سرطان پروستات را افزایش داده بود و رژیم غذایی غربی شور با الکل اثر چندانی بر خطر سرطان پروستات نداشت.

در نتیجه، اگر قصد دارید از خود در برابر سرطان پروستات محافظت کنید، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم سرشار از میوه ها، سبزیجات و پروتئین های گیاهی به نظر می رسد ایده خوبی باشد.

در حقیقت، این نخستین بار نیست که رژیم های غذایی مبتنی بر گیاهان با خطر کمتر سرطان پروستات پیوند خورده اند. پژوهش های انجام شده طی سال های گذشته نیز نشان داده اند که این نوع الگوی غذا خوردن نه تنها خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد، بلکه در صورت ابتلا به بیماری نیز به کند شدن پیشرفت آن یاری می نماید.

حتی اگر احساس می کنید نمی توانید به این نوع رژیم غذایی پایبند باشید، حداقل باید از شیرینی ها و نوشیدنی های شیرین پرهیز کنید زیرا به نظر می رسد محرکی برای بیماری هستند.

ورزش نیز نقش مهمی در کاهش خطر سرطان پروستات ایفا می نماید. همچنین، معین شده است که انجام ورزش می تواند واکنش سیستم ایمنی مردانی که به سرطان پروستات مبتلا شده اند را تقویت کند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1463

به "ترکیبات غذایی برای پیشگیری از سرطان پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبات غذایی برای پیشگیری از سرطان پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید