جاذبه های پاتایا

به گزارش کالارنا، پاتایا از استانهای پر طرفدار تایلند که سالانه گردشگران فراوانی را به سمت خود میکشاند، در ادامه چند مورد از محبوبترین جاذبه های تایلند را برخواهیم شمرد

جاذبه های پاتایا

بیشتر گردشگران تور پاتایا این جاذبه ها را توصیه کرده اند.

روستای فیل‌ها در پاتایا

یکی از جالب‌ترین روستاهای پاتایا، روستای فیل‌ها است که امکان یادگیری در مورد فیل‌ها، سواری و  تماشای این موجودات دوست‌داشتنی از نزدیک را برایتان فراهم می‌کند.

یکی از جالب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این روستا انجام دهید، غذا دادن به فیل‌ها است. سرگرمی بسیار جذابی که لحظات شادی را برایتان رقم خواهد زد. به علاوه نمایش‌هایی به همراه این حیوانات بامزه اجرا می‌شود که بی شک از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

بازدید از مجسمه‌ی بودای بزرگ در تور پاتایا

مجسمه‌ی زیبا و طلایی بودا در بالای تپه‌ای مسحورکننده که مناظری خیره‌کننده از شهر و خط ساحلی را ارایه می‌دهد، قرار گرفته است. این مجسمه و محیط اطرافش، فرصتی عالی برای عکاسی در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. برای رسیدن به بودا باید تعدادی پله را بالا بروید که البته کاملا ارزشش را دارد، بنابراین برنامه‌ی سفرتان را طوری تنظیم کنید تا به گرمای ظهر برخورد نکنید. بدون شک مجسمه‌ی طلایی بودای بزرگ از آن دست جاذبه‌های تایلند است که در سفر به پاتایا، حتما باید ببیند.

معبد وات فرا یایی پاتایا

معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) یکی از نمادهای مهم و مشهور شهر پاتایا است. این معبد سال 1972 ساخته شده و یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا در آن قرار دارد که 12 متر ارتفاع داشته و رو به دریا قرار گرفته است.

در اطراف این مجسمه، بتکده‌های کوچکی قرار گرفته است که برای رسیدن به آن‌ها لازم است مسیر نسبتا زیادی را پیاده طی کنید. البته این میر واقعا زیبا است و ارزش پیاده‌روی را دارد.

 مینی سیام پاتایا

سایز کوچک شده و ماکت‌هایی از آثار باستانی‌ کشور‌های مختلف جهان را در این منطقه از شهر پاتایا می‌توانید ببینید.

بناهایی چون برج ایفل، کاخ کرملین، کاخ الیزه، برج پیزا، طاق نصرت، کاخ پادشاهی تایلند وهم‌چنین تخت جمشید (پارسه) که همه به دست هنرمندان تایلندی ساخته شده، در این مکان گردآوری و به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

سیام نام قدیم این شهر است و مینی سیام در واقع به معنی تایلند کوچک شده را برای ما تداعی می‌کند.

باغ نانگ نوچ پاتایا

اغلب نمایش‌های فرهنگی و شوی بسیار‌ معروف فیل‌ها را در این باغ استوایی می‌توانید ببینید.

باغ نانگ نوچ در 18 کلیومتری غرب پاتایا قرار دارد. در این باغ گروهی از خانه‌های سنتی پاتایا، مجموعه‌ای بی‌نظیر از گل‌های ارکیده و انواع گل‌ها از نقاط مختلف جهان است. اگر به گیاهان تزیینی علاقه‌مند هستید، بازدید از این باغ باشکوه را از دست ندهید.

پناهگاه مذهبی حقیقت پاتایا

با فاصله‌ی اندکی از شمال مرکز پاتایا، معبد دلفریب حقیقت قرار دارد که با ساختاری بر لبه‌ی دریا به همراه مناظری زیبا و مجسمه‌های بودا و هندو خودنمایی می‌کند.

این بنای 105 متری یکی از بهترین آثار ساخته شده از چوب به‌ شمار می‌رود و منعکس‌کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن، حکمت و فلسفه شرقی است. شوی دلفین‌ها از جمله سرگرمی‌های معروفی است که در این مکان اجرا می‌شود. از این مکان مقدس هر روز در ساعات 8 تا 18 می‌توانید بازدید کنید.

موزه ریپلی پاتایا

در طبقه‌ی سوم مرکز خرید رویال گاردن مجموعه‌ای بی نظیر از عجیب‌ترین اشیا گوشه کنار جهان را خواهید دید. خطای چشم، ابزار شکنجه‌ی ابتدایی مثلا ماسک‌های ساخته شده از پوست انسان، انسانی با چهار چشم، اسبی با سه پا، ماکت کشتی تایتانیک که از میلیون‌ها چوب کبریت ساخته شده، سینمای 12 بعدی، تنها تعداد اندکی از اشیا نگهداری شده در این موزه‌ی جداب هستند.

این موزه همه روزه از ساعت 11 تا 23 باز و بازدید آن برای عموم مردم آزاد است.

موزه‌ی بطری‌های شیشه‌ای پاتایا

بیش از 300 نمونه اثر هنری دست ساز که دورن بطری‌های شیشه‌ای نگهداری می‌شوند، در این موزه قرار دارد. این آثار که همگی متعلق به یک مجسمه‌ساز آلمانی به نام «پیتر بدلایس» است ماکت‌های مینیاتوری تعدادی از آثار توریستی جهان، کلیساها، معبدها، کاخ‌ها و کشتی‌ها را به تصویر می‌کشد.

بدون شک دیدن این آثار خارق‌العاده یکی از شگف‌انگیزترین بخش سفرتان خواهد بود.

انتشار: 3 آذر 1396 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 296

به "جاذبه های پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید