جاذبه های پوکت

به گزارش کالارنا، استان پوکت از جذابترین مقاصد گردشگری تایلند و جهان به شمار میرود، جزیره های شگفت انگیز ، جاذبه های تاریخی و فرهنگی، خوراکی های خوشمزه و مراکز در مانی همگی در این منطقه جمع شده اند.

جاذبه های پوکت

جزایر فی فی (Phi Phi Islands) پوکت

بخواهیم صادقانه بگوییم، سفرتان با تور پوکت بدون بازدید از جزایر فی فی تکمیل نخواهد شد. از پوکت که حرکت کنید، حدود 1/5 ساعت طول می‌کشد تا به این جزایر زیبا برسید و اگرچه معمولا قایق‌ها پر از جمعیت هستند، اما مناظری که در طول مسیر مشاهده می‌کنید، ارزشش را دارد. در اینجا می‌توانید از خلیج مشهور مایا (لوکیشن فیلم The Beach) بازدید و روزتان را با غواصی، حمام آفتاب و تماشای مناظر افسون کننده‌ی اطراف ادامه دهید.

جزیره‌ی فانگ انگا (Phang Nga Bay) پوکت

جزیره‌ی فانگ انگا که بیشتر به عنوان جزیره‌ی جیمز باند شناخته می‌شود (به دلیل حضور یافتن در یکی از فیلم‌های این سری)، مقصد خوبی برای سفری ماجراجویانه است. جاذبه‌‌های اصلی این جزیره، ساختارهای سنگ آهکی سربرافراشته از دریا هستند. این جزیره همچنین میزبان دهکده‌ی ماهیگیری چوب پا شکل Koh Panyee است.  چندین شرکت مختلف ارایه دهنده‌ی تور، امکان گشت و گذاری راحت را در این جزیره فراهم آورده‌اند که می‌توانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید. در اینجا می‌توانید به غواصی، قایق‌سواری در میان غارهای آهکی و ماهیگیری بپردازید.

تور پرواز هانومان (Flying Hanuman) در تور پوکت

اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و به زیپ‌ لاین هم علاقه دارید، این تورها فرصتی عالی برای تجربه‌ی هیجانی فراموش نشدنی و تماشای بیشتر محیط‌های طبیعی پوکت را فراهم می‌آورند. چه تازه وارد باشید و دوره‌های کوتاه را انتخاب کنید، چه فرد بی باک و با تجربه‌ای باشید، در هرصورت راهنماهای انگلیسی زبان از ایمنی شما در هر قدمی که بر میدارید، اطمینان حاصل می‌کنند. اگر دنبال ترشح آدرنالین هستید، بی شک نباید فرصت شرکت در این تور را از دست بدهید.

تورهای حیات وحش سیام (Siam Safari) در پوکت

شرکت سیام سافاری، تورهای طبیعت گردی را در پوکت اداره می‌کند و تنها اردوگاه معتبر فیل در جنوب تایلند محسوب می‌شود. می‌توانید با همراهانتان در یک تور نیم روز شرکت کنید و سوار بر فیل‌ها یا قایق‌های سنتی در طول رودخانه، به دل طبیعت زیبای تایلند بزنید.

به علاوه فرصتی عالی برای یادگیری فرهنگ روستایی مردم تایلند در اختیار شما گذاشته می‌شود. اگر به وحش گشت علاقمند هستید، مطمئن باشید از ثبت‌نام در این تورها پشیمان نخواهید شد.

مراکز درمانی و چشمه‌ها‌ی آب گرم پوکت

جاذبه‌های بسیاری را بازدید کرده‌اید و  خسته هستید، بدون شک هیچ چیزی مثل چشمه‌ی آب گرم و ماساژ نمی‌تواند خستگی را از تن شما خارج کنید.

البته مطمئن شوید برای این کار به یکی از مراکز درمانی واقعی بروید و  نه هتل‌ها، چرا که هتل‌ها تنها برای اینکه به اسم و رسمشان اضافه کنند چنین خدماتی را ارایه می‌دهند و نمی‌توان در آن‌ها لذت واقعی چشمه‌ی آب گرم را تجربه کرد. در این مراکز می‌توانید از سونا، جکوزی، ماساژ روغنی و ماساژ تایلندی لذت ببرید.

ساحل کاتا پوکت

ساحل کاتا یکی از مناطق دیدنی و تفریحی در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده که با دماغه‌ای کوچک از هم جدا شده‌اند. این ساحل معمولا شلوغ اما بسیار زیبا است.

آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه بیشتری به این ساحل زیبا داده‌اند. انواع اقامتگاه، رستوران، فروشگاه و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این مکان وجود دارد.

بودای بزرگ پوکت

اولین روز سفرتان را در اول صبح شروع کنید و برای تماشای مناظری زیبا به سمت بودای بزرگ حرکت کنید. در سمت شرق این تندیس خلیج چالونگ (Chalong Bay)، شهر پوکت و دماغه‌ی پانوا (Panwa) و همچنین در طرف غرب آن، امتداد زیبای سواحل کارون (Karon) و کاتا (Kata) قرار دارند. خود مجسمه هم با 45 متر ارتفاع ارزش بازدید بالایی دارد.

ساحل کامالا پوکت

ساحل کامالا در شمال ساحل پاتونگ قرار دارد و در آن خبری از شلوغی و سر و صدای پاتونگ نیست و محل مناسبی برای استراحت و گذران ساعاتی خوش است. این خلیج کوچک که محل مناسبی برای ماهیگیری نیز محسوب می‌شود و اطرافش را تماما جنگل‌های انبوه پوشانده‌اند، به عنوان یکی از زیبا‌ترین سواحل پوکت شهرت دارد.

با این‌که کامالا زیاد مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است، اما ویژگی‌های خاص خود را دارد. افرادی که به این ساحل علاقه دارند و به آن سفر می‌کنند، همواره به بقیه گوشزد می‌کنند که از زیبایی‌های این ساحل برای بقیه تعریف نکنید چرا‌که همه به این‌جا می‌آیند و آن را خراب می‌کنند!

رستوران لا گریتا پوکت

لاگریتا یکی از عاشقانه‌ترین رستوران‌هایی است که می‌توانید در پوکت پیدا کنید. این رستوران در انتهای جنوبی خلیج پاتونگ قرار دارد. رستوران لاگریتا دارای دو غذا خوری مجزا است،رستوران اصلی که هم فضای داخلی دارد هم فضای بیرونی و تراس لاگریتا که محیط فضای بازی عاشقانه و روبه دریا در طبقه‌ی دوم را در اختیار مشتریانش می‌گذارد.

هر دوی این غذاخوری‌ها محیط‌های زیبایی را پیش روی شما نمایش می‌دهند. علاوه بر این، غذاهای خوبی هم در این رستوران سرو می‌‌شود. معمولا در راهنماهای سفر، به رستوران‌ها نمی‌‌پردازیم مگر اینکه ارزشش را داشته باشد.

دماغه فرامپ‌سِپ (Phrompthep Cape)

اگر دوست دارید قبل از شام، غروب زیبای آفتاب را در محیطی جذاب تماشا کنید، دماغه‌ی فرامپ‌ِ‌سِپ برای این کار عالی است. هر روزه مردم زیادی برای تماشای غروب در اینجا جمع می‌شوند.

پارک موضوعی پوکت فانتاسی‌آ (Phuket FantaSea)

پارک فانتاسی‌آ مکانی عالی برای شب زنده‌ داری کل خانواده است. این پارک با جاذبه‌ها متنوع، فروشگاه‌ها، رویدادهای و نمایش‌های فرهنگی بزرگ وهمچنین سیرک‌های جذاب علاوه بر مفرح بودن، نمایانگر فرهنگ، تاریخ و هنر تایلند است. این مجموعه در زمینی به وسعت 140 هکتار قرار دارد.

انتشار: 3 آذر 1396 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 297

به "جاذبه های پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید