خبرنگاران آموزش از راه دور به سوادآموزان البرز مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش کالارنا، کرج - خبرنگاران- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز برآموزش از راه دور به سوادآموزان به دلیل تعطیل بودن کلاس ها در این استان تاکید کرد.

خبرنگاران آموزش از راه دور به سوادآموزان البرز مورد تاکید قرار گرفت

یونس جاوید نسب روزیکشنبه درنشست ویدیو کنفرانس با روسای سواد آموزی نواحی ومناطق استان البرزاظهارداشت: این نشست به منظورهمفکری و تبادل نظردرزمینه آموزش از راه دور به سوادآموزان وهمچنین برنا مه ریزی برای توسعه کمی و کیفی سواد آموزی در سال 99 برگزارشده است.

وی اعلام کرد: استمرارجریان آموزشی درپی تعطیلی کلاس های سواد آموزی به دلیل شیوع بیماری کرونا را به منظور جبران دروس عقب افتاده و کمک به سوادآموزان برای تثبیت مطالب آموخته شده و عدم فراموشی آموخته ها ضروری است.

وی بیان داشت: استفاده ازظرفیت های رسانه ای ومجازی درتداوم فرایند یاددهی آموزش دهندگان و یادگیری سواد آموزان از اهمیت بالایی برخورداراست.

وی با اشاره به اینکه باید به بازدید غیرحضوری وارسال گزارش هفتگی به استان اهمیت داده شود، افزود: بازدیدها نقش موثری در پیگیری چگونگی فرایند یاددهی از راه دوردارد.

جاوید نسب شرح داد: باید نگاه عمیقی به برنامه ریزی برای اجرای طرح و برنامه های سواد آموزی در سال 1399 در راستای راهبرد های اجرایی سازمان نهضت سواد آموزی با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت ها دراستان البرز داشته باشیم.

وی افزود: آسیب شناسی فعالیت های اجرایی سال گذشته برای تقویت نقاط بهبود ومرتفع نمودن نقاط ضعف به منظورکیفیت بخشی به انجام امورسواد آموزی دراستان را باید در برنامه کاری قراردهیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرزتوجه روسای اداره سواد آموزی به تنظیم مقدمات وچارچوب برنامه عمل سال 99 مستند به سند تحول بنیادین که سال گذشته ارسال شده و تکمیل نهایی آن بعد ازانعقادتوافق نامه واعلام حجم ابلاغی را لازم دانستند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای مدرسه محور شدن سواد آموزی وتوسعه کلاس های سواد آموزی درمدارس با هدف استفاده از مدارس به عنوان پایگاه سواد آموزی و استفاده از ظرفیت معلمان برای آموزش را مهم برشمرد.

جاوید نسب برنامه ریزی برای برگزاری جلسات شورای پشتیبانی وهمچنین کمیته بهبود کیفیت وستاد امتحانات را ازاولویت های اساسی این معاونت بیان نمود و کیفیت بخشی به اجرای آن در سال 99 را خواستارشدند.

وی افزود: باید به نیاز سنجی ازآموزش دهندگان و کارکنان برای برنامه ریزی کارگاه ها و دوره های اموزشی سال 99 توجه کرد.

وی احصا مسائل وموانع سامانه وارائه راه چاره برای تسریع دراجرای دستور العمل ها، برنامه ریزی برای کیفیت بخشی به اجرای طرح و برنامه های مکمل، تنظیم مطلوب اسناد مالی و تشکیل جلسات فصلی با معاون مالی، تمهید مقدمات برای عقد قرار داد با موسسات واجد شرایط،آمادگی برای برگزاری آزمون ها ، اطلاع رسانی عملکردها در پورتال ، ارزیابی دستگاه و اهمیت بارگذاری مستندات در موعد تعیین شده و توجه به بخشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد را از برنامه های اولویت داراین معاونت در سال 99 ذکر کرد.

دراین نشست روسای ادارات سواد آموزی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص استمرار جریان آموزشی و سایر فعالیت ها اجرایی در حوزه سوادآموزی استان البرزبیان نمودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران آموزش از راه دور به سوادآموزان البرز مورد تاکید قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش از راه دور به سوادآموزان البرز مورد تاکید قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید