خبرنگاران استاندار: تامین آب مهمترین احتیاج سمنان برای تحقق شعار سال است

به گزارش کالارنا، سمنان- خبرنگاران- استاندار سمنان گفت: تامین آب به ویژه برای بخش صنعت احتیاج اصلی استان در تحقق شعار فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و توسعه است.

خبرنگاران استاندار: تامین آب مهمترین احتیاج سمنان برای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگاران، علیرضا آشناگر، عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان، گفت: برطرف موانع فراوری از مهم ترین پشتیبانی ها در حوزه تحقق شعار سال است که باید این امر در زمینه ظرفیت های استان برای تحقق شعار سال، مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان این که پیگیری ها برای تامین آب در استان سمنان از چندین مجرا در دستور کار است، توضیح داد: انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی یکی از طرح های در دست اجرا است که اقداماتی از جمله مکاتبه با رییس جمهوری و پیگیری برای ورود سرمایه گذار جهت اجرای طرح در حال اجرا است.

آشناگر گفت: استفاده از پساب توسط شهرداری سمنان در حال اجرا است که ضرورت دارد در این خصوص با هماهنگی و مساعدت دستگاه های مرتبط، تسریع لازم صورت گیرد تا با تامین آب در استان، بخش صنعت از لحاظ تامین آب بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

وی خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی استان سمنان مجوز استقرار صنایعی که احتیاج به آب فراوان دارند داده نمی گردد و در شرایط فعلی شاهد رونق صنایع آب بَر در استان سمنان نخواهیم بود.

آشناگر با تاکید بر اینکه اقدام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای ورود به بحث ارائه راه چاره برای تحقق شعار سال کارپسندیده ای است، گفت: تحقق شعار سال به عنوان یک وظیفه برای دستگاه های اجرایی و یک راهبرد برای بخش خصوصی است که احتیاج است بُرش استانی در مورد ارائه راه چارههای تحقق شعار سال توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در دستور کار قرارگیرد.

استاندار سمنان گفت: در حوزه اجرا باید پشتیبانی هایی که برای رونق مالی کشور مهم است را شناسایی و در دستور کار قرار دهیم؛ تعدد بخشنامه ها و مقررات کارآفرینان را با مشکلاتی روبرو نموده که باید آنالیز و برای برطرف موانع ارائه راه چاره گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1911

به "خبرنگاران استاندار: تامین آب مهمترین احتیاج سمنان برای تحقق شعار سال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: تامین آب مهمترین احتیاج سمنان برای تحقق شعار سال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید