خبرنگاران اولین نشست سه جانبه ازبکستان، افغانستان و آمریکا برگزار شد

به گزارش کالارنا، تهران -خبرنگاران - وزارت خارجه ازبکستان اعلام کرد: اولین نشست سه جانبه این کشور با افغانستان و آمریکا به صورت ویدئوکنفرانس با موضوع بررسی تحولات افغانستان برگزار شده است.

خبرنگاران اولین نشست سه جانبه ازبکستان، افغانستان و آمریکا برگزار شد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری ازبکستان ، این نشست سه جانبه با حضور عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبکستان ، دیوید هیل معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان برگزار شده و طرف ها از نهایی شدن توافق سیاسی روز 17 می (28 اردیبهشت) درباره تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و تاسیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و همچنین ادامه فرایند آزادی زندانیان توسط دولت و گروه طالبان استقبال کردند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری ، در نشست روز 27 می (چهارشنبه هفتم خرداد) اهمیت اجرای زودهنگام پروژه های زیرساختی در افغانستان مانند احداث خط انتقال نیروی سرخان - پل خمری و خط آهن مزار شریف- هرات و مزارشریف- کابل با دسترسی های بیشتر به بنادر پاکستان مورد تاکید قرار گرفت.

طرف های شرکت کننده در این ویدئوکنفرانس همچنین برای ایجاد کارگروه های مناسب در زمینه های مورد بحث برای همکاری و بهینه سازی فعالیت ها و تعامل های موثر در چهارچوب سه جانبه توافق کردند. در پایان این نشست بیانیه مشترک نشست سه جانبه ازبکستان - افغانستان - آمریکا تصویب شد.

تیم های پیشتاز و رقیب انتخاباتی افغانستان پس از پنج ماه کشمکش ، روز یکشنبه 28 اردیبهشت ماه با امضای یک توافقنامه سیاسی به بحران موجود پایان دادند که با استقبال گسترده جهانی روبه رو شد. طبق این توافقنامه ، عبدالله ریاست شورای عالی مصالحه را برعهده گرفت و همچنین 50 درصد کابینه نیز با رای و نظر وی مشخص خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1312

به "خبرنگاران اولین نشست سه جانبه ازبکستان، افغانستان و آمریکا برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین نشست سه جانبه ازبکستان، افغانستان و آمریکا برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید