خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات آذربایجان غربی در اثر سرمازدگی

به گزارش کالارنا، یخبندان بهاره و سرمازدگی باعث خسارت 107 میلیارد تومان به محصولات استان آذربایجان غربی شده است.

خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات آذربایجان غربی در اثر سرمازدگی

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:

بر اساس برآوردهای اولیه، سرمازدگی و یخبندان در روزهای 27 و 28 فروردین ماه امسال به محصولات باغی و زراعی در استان بیش از 107 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی اضافه نمود:

افت دمایی که روزهای 27 و 28 فروردین ماه امسال به وجود آمد و تا منفی 2 درجه نیز شاهد کاهش دما بودیم و دمای خاک نیز تا منفی 7 درجه کاهش یافت، سبب شد تا بعضی از محصولات کشاورزی دچار آسیب شوند.

کریم زاده بیان نمود:

با توجه به بارش برف در روز گذشته و تداوم سامانه بارشی در روزهای اخیر بر اساس برآورد کارشناسان پیش بینی می گردد این اندازه مبلغ خسارت وارده به محصولات باغی و زراعی ناشی از سرمازدگی و یخبندان به بیش از 300 میلیارد تومان افزایش یابد که در روزهای اینده متعاقبا برآورد نهایی خسارت وارده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه نمود:

از ابتدای امسال طبق گزارشات وصول شده از شهرستان های استان کل خسارت اقتصادی که از شرایط نامناسب هوا مانند خشکسالی، طوفان، باد و سرمازدگی به بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان وارد شده است، در حدود 134 میلیارد و 115 میلیون تومان است .

او عنوان نمود:

طبق گزارشات تازه اکیپ های اعزامی برای براورد خسارت در طول فروردین ماه امسال از محل حوادث غیرمترقبه، سیل و تگرگ در حدود 12 میلیارد و 900 میلیون تومان، باد و طوفان 13 میلیارد و 900 تومان و خشکسالی 104 میلیون تومان به محصولات زراعی و باغی استان خسارت وارد شده است.

او توضیح داد:

با توجه به اینکه خسارت سرما در مرحله ابتدای گلدهی محصولات باغی دانه دار استان اعم از سیب و انگور رخ داده است، برآورد نهایی خسارت پس از میوه دهی محصول و دیگر آنالیز های میدانی تهیه و گزارش تکمیلی آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2226

به "خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات آذربایجان غربی در اثر سرمازدگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 107 میلیارد تومانی به محصولات آذربایجان غربی در اثر سرمازدگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید