خواص لیمو برای زیبایی پوست

به گزارش کالارنا، مهم است که قبل از هر چیز به تغذیه سالم توجه کنید تا پوست سالمی داشته باشید، یعنی اینکه آیا ویتامین ها و مواد معدنی لازم کافی در طول روز مصرف می کنید. کمبود آن ها در رژیم غذایی می تواند باعث رنگ پریدگی پوست و بروز آکنه شود.

خواص لیمو برای زیبایی پوست

لیمو یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست است. علاوه بر این لیمو، سرشار از ویتامین C. است، که به از بین بردن سموم بدن کمک می کند و از پوست در برابر رنگدانه ها و ایجاد لکه های تاریک محافظت می کند. لیمو باعث تسکین پوست و درخشندگی آن می شود.

پوست لیمو برای درمان دیابت؟

لیمو برای پوست های چرب مناسب است. اگر پوست چرب با رنگدانه یا جوش دارید، آب لیمو و گلاب به شما کمک می کند. در یک لیوان آب یک لیمو را با گلاب مخلوط کنید. مایع حاصل بر روی پوست صورت بزنید و بعد از 10 دقیقه بشویید. این روش باید 2-3 بار در هفته انجام شود.

لیمو برای اطراف چشم

از حلقه های تیره و تورم اطراف چشم را با لیمو درمان کنید. در یک فنجان، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. مایع را در ناحیه زیر چشم بمالید و بعد از 10 دقیقه بشویید.

روشنایی پوست با لیمو

شما باید 3-4 بار در روز یک قطعه لیمو را بر روی پوست تیره خود بگذارید به عنوان مثال زیر بغل خود بگذارید و سپس پاک کنید. 5-10 دقیقه بگذارید و بشویید.

مهم است که قبل از هر چیز به تغذیه سالم توجه کنید تا پوست سالمی داشته باشید، یعنی اینکه آیا ویتامین ها و مواد معدنی لازم کافی در طول روز مصرف می کنید. کمبود آن ها در رژیم غذایی می تواند باعث رنگ پریدگی پوست و بروز آکنه شود.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و افزودن آن ها به رژیم غذایی، می توانید بیشتر مسائل پوستی خود را حل کنید. اول از همه، لازم است که محصولات مضر برای پوست را کنار بگذارید: ادویه جات زیاد و ترشی جات؛ سوسیس؛ ماهی کنسرو؛ شکر، شیرینی، شکلات و نوشیدنی های گازدار شیرین.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1285

به "خواص لیمو برای زیبایی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص لیمو برای زیبایی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید