دادگاه ترور رفیق حریری 4 تن از اعضای حزب الله را تبرئه کرد

به گزارش کالارنا، دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق الحریری چهار تن از اعضای حزب الله لبنان را از دست داشتن در این ترور تبرئه کرد.

دادگاه ترور رفیق حریری 4 تن از اعضای حزب الله را تبرئه کرد

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری، نخست وزیر وقت لبنان بیان کرد که چهار تن از اعضای حزب الله در این ترور نقشی نداشته اند.

این دادگاه امروز سه شنبه در جلسه خود که به قرائت حکم نهایی در رابطه با این پرونده تشکیل شده بود، بیان کرد که مصطفی بدرالدین، حسن حبیب مرعی، حسین عُنیسی و صبرا مبرا از هرگونه اتهام های مطرح شده در پرونده حریری هستند؛ چرا که ادله لازم بر اتهام این چهار نفر وجود ندارد و به زودی یادداشتی در ارتباط با تبرئه این چهار تن صادر خواهد نمود.

با این حال، این دادگاه سلیم عیاّش، از اعضای حزب الله را مشارکت کننده در ترور نخست وزیر اسبق لبنان دانست و مدعی شد که او به صورت شخصی در این ترور دست داشته است.

این دادگاه برخلاف ادعاهای قبلی خود که مستقیماً حزب الله و سوریه را متهم به دست داشتن در این ترور می کرد، در جلسه امروز خود گفت که شاید حزب الله و سوریه انگیزه هایی در ترور نخست وزیر سابق لبنان رفیق الحریری داشته باشند ولی شواهد دال بر این مسئله وجود ندارد.

حزب الله لبنان پیشتر و طی سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل کل این حزب تأکید نموده که هر گونه اتهام زنی این دادگاه علیه عناصر خود مردود بوده و موضع این جنبش، رد هرگونه اتهام ها علیه نیروهای خود خواهد بود.

واکنش ها به رأی دادگاه رفیق حریری

میشل عون، رئیس جمهور لبنان نیز در واکنش به صدور حکم این دادگاه گفت که باید این حکم که امروز صادر شد، مناسبتی برای یاد و خاطره مواضع نخست وزیر شهید و دعوت او به وحدت به منظور حمایت از کشور باشد.

یکی دیگر از کسانی که به این حکم واکنش نشان داد، سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل و پسر رفیق الحریری بود. او که در جلسه دادگاه امروز حضور داشت، بعد از سرانجام جلسه در نشست خبری در لاهه گفت که از این رأی دادگاه استقبال می نماید و خواهان این است که عدالت محقق گردد و از خون مقتول نخواهد گذشت.

حریری خواهان قصاص در حق مجرمان در ترور رفیق الحریری شد و گفت: امروز من خواسته جدیدی دارم؛ اینکه عدالت همانگونه که در پرونده رفیق الحریری محقق شد، در حق همه شهدای انفجار بندر بیروت نیز محقق و اجرا گردد.

او گفت که رأی دادگاه ترور پدرش در سطح توقعات آن ها نبود ولی با این حال، راضی به این رأی است. حریری همچنین گفت تا عدالت در حق متهمان و مجرمان اجرا نگردد، آرام نخواهد گرفت.

وئام وهاب، رئیس حزب التوحید العربی و نماینده سابق مجلس لبنان نیز در توییتی گفت که دادگاه ترور رفیق حریری موش زایید. او نوشت: یک میلیارد دلار لبنان هزینه کرد تا به این تحلیل سیاسی سخیف گوش دهد.

وهاب در اعتراض به این رأی خواهان اعاده این مبلغ به لبنان شد و گفت که این دادگاه، چیزی به نتایج دستگاه های امنیتی لبنان اضافه ننموده است.

قرار بود رأی دادگاه ویژره رسیدگی به ترور رفیق الحریری سه شنبه دو هفته پیش قرائت گردد که به دلیل انفجار بیروت به تعویق افتاد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1445

به "دادگاه ترور رفیق حریری 4 تن از اعضای حزب الله را تبرئه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه ترور رفیق حریری 4 تن از اعضای حزب الله را تبرئه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید