جزئیات بسته پیشنهادی رفع موانع تولید تشریح شد

به گزارش کالارنا، وزیر صمت با بیان اینکه بسته پیشنهادی رفع موانع مالی در پنج بخش تدوین شده، گفت: حدود 11 ماده مربوط به حوزه تأمین مالی، 4 مورد از مواد مربوط به حوزه مالیات و شش ماده هم درخصوص کلیات موضوع کسب و کار است.

جزئیات بسته پیشنهادی رفع موانع تولید تشریح شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تمامی موارد بسته پیشنهادی برطرف موانع تولید از دو هفته تا حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد، گفت: پیش بینی می شود این بسته همچون بسته حمایت از صادرات مورد استقبال فعالان مالی قرار گرفته و در رونق فضای تولید کشور موثر باشد.

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از اقدامات وزارت صمت برطرف موانعی است که فعالان مالی در بخش های مختلف با آن روبرو هستند، اظهار کرد: نخستین اقدام در مهرماه سال جاری با تاکید رئیس جمهوری، شناسایی 26 ماده در بخش صادرات بود که با تصویب و ابلاغ ستاد مالی دولت، تأثیر خوبی در صادرات گذاشت و مورد استقبال صادرکنندگان قرار گرفت.

تدوین بسته برطرف موانع تولید در پنج بخش

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دومین بسته برای برطرف موانع مالی در پنج بخش تدوین شده، اضافه کرد: حدود 11 ماده مربوط به حوزه تأمین مالی، 4 مورد از مواد مربوط به حوزه مالیات و 6 ماده هم در خصوص کلیات موضوع کسب و کار است. همچنین در حوزه تأمین اجتماعی و زیرساخت های تولید هم موانعی احصا و احکامی در جهت برطرف آن ها پیش بینی شده است.

به گفته وی برخی از این پیشنهادها مانند تقسیط بدهی های مالیاتی به محض ابلاغ قابل اجراست چرا که ساز و کارها وجود دارد و صرفاً باید ابهاماتی که برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کرده برطرف شود و برخی دیگر از پیشنهادها همچون افزایش اختیارات بانک ها در استان ها و شهرستان ها نیاز به دستورالعمل های اجرایی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مسائل احصا شده از بررسی موانع تولید در طول چند سال گذشته بدست آمده و به نوعی مسائل کف میدان تولید مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2234

به "جزئیات بسته پیشنهادی رفع موانع تولید تشریح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات بسته پیشنهادی رفع موانع تولید تشریح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید