درون این تخم، یک دایناسور وجود دارد!، عکس

به گزارش کالارنا، دانشمندان جنین دایناسور کاملاً حفظ شده را در داخل تخم کشف شده آن پیدا کردند.

درون این تخم، یک دایناسور وجود دارد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دانشمندان یک جنین دایناسور کاملاً شکل گرفته را کشف کردند که در کمد نگهداری از یک موزه چینی قرار گرفته بود. این جنین بیش از یک دهه در کمد نشسته بود بدون اینکه کسی متوجه گردد که تخم می تواند به آشکار کردن پیوند باورنکردنی بین پرندگان مدرن و دایناسورها یاری کند.

نمونه متولد نشده کشف شده در سال 2015 یک اویراپتوروسور (گروهی از دایناسورهای مانیراپتوران پردار از دوره کرتاسه) است که به نظر می رسد بر اساس تجزیه و تحلیل ها، قدمت آن به 72 میلیون سال پیش تخمین زده شد.

اولین بار در سال 2000 پیدا شد و به موزه تاریخ طبیعی سنگ Yingliang چین اهدا شد. همانطور که انتظار می رود، جنین ریز بود و طول آن فقط 27 سانتی متر بود. در آن موقع، این جنین بچه ینگلیانگ نام داشت و به عنوان یکی از کامل ترین جنین های دایناسور که تا کنون یافت شده، در تاریخ ثبت شد.

به ویژه شرایط جنین که دانشمندان آن را جالب دانستند، زیرا شبیه سایر موارد دیده شده نبود. در یک مطالعه در سال 2021 که به وسیله دانشگاه بیرمنگام و دانشگاه علوم زمین چین (پکن) انجام شد، جنین دارای حالتی شبیه پرنده توصیف شد، زیرا سرش در زیر بدن قرار داشت، پاها در دو طرف و پشت در امتداد هم درست مانند انتهای صاف تخم مرغ خمیده بود، چیزی که با پرندگان امروزی مرتبط است.

در مطالعه سال 2021، گفته شد که چنین شرایطی قبلاً در یک دایناسور غیر پرنده شناسایی نشده بود، اما یادآور جنین پرنده مدرن در اواخر مرحله بود. پروفسور استیو بروسات از دانشگاه ادینبورگ، که عضوی از دانشگاه ادینبورگ بود، گفت:این دایناسور کوچک قبل از تولد شبیه یک بچه پرنده است که در تخم خود حلقه زده است، که شواهد بیشتری از این است که بسیاری از ویژگی های پرندگان امروزی برای اولین بار در اجداد دایناسور آنها تکامل یافته است. او این جنین را یکی از زیباترین فسیل هایی که تا به حال دیده توصیف کرد.

فیون وایزوم ما، اولین نویسنده مشترک و محقق دکترا در دانشگاه بیرمنگام، در آن موقع افزود:ما در خصوص کشف بچه ینگلیانگ بسیار هیجان زده هستیم، در شرایط عالی نگهداری می گردد و به ما یاری می نماید به سوالات زیادی در خصوص رشد و فراوری مثل دایناسورها به یاری آن پاسخ دهیم.

  • ضربان قلب عجیب زمین/ هر 27 میلیون سال یک تپش

  • کیفیت باورنکردنی شمشیر آلمانی پس از 3 هزار/ سالم از زیر خاک بیرون کشیده شد/ عکس

جالب است که این جنین دایناسور را در حالی ببینیم که با جنین مرغ به شکلی مشابه در داخل تخم قرار می گیرند که احتمالاً نشان دهنده رفتارهای مشابه قبل از جوجه ریزی است.

منبع: unilad

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1402 بروزرسانی: 24 آبان 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2564

به "درون این تخم، یک دایناسور وجود دارد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درون این تخم، یک دایناسور وجود دارد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید