در تانک های آینده به جای زره از تکنولوژی استفاده خواهد شد

به گزارش کالارنا، در تانک ها و وسایل نقلیه زره پوش مشابه از چندین لایه سپر حفاظتی برای حفظ جان سرنشینان در برابر گلوله و حملات دشمن استفاده می گردد اما این لایه های امنیتی باعث سنگینی و کندی حرکت می شوند. DARPA میخواهد تانک هایی بسازد که در آن ها از تکنولوژی به جای سپرهای سنگین استفاده گردد.

در تانک های آینده به جای زره از تکنولوژی استفاده خواهد شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده میخواهد با استفاده از فناوری های تازه تانک هایی سبک تر، سریع تر، با قابلیت مانور بالا و خدمه کمتر طراحی کند.

در تانک های امروزی از چندین لایه سپر حفاظتی سنگین در اطراف تانک استفاده می گردد. از زمان ساخت اولین تانک با این نوع زره شاید بیشتر از صد سال گذشته باشد. موشک های ضد تانک تازه مانند مته می توانند این زره ها را سوراخ نموده و تانک را منفجر نمایند. DARPA تمام توان خود را به کار گرفته تا تکنولوژی فوق العاده ای را خلق کند که از طریق آن تانک ها چالاک تر شوند و برای حفاظت به لایه های سنگین زرهی احتیاج نداشته باشند. با بالارفتن سرعت حرکت این جنگ افزارها هدف گرفتن آن ها هم بسیار دشوارتر می گردد. DARPA در پروژه Ground-X می خواهد آن چه را که در فیلم های تخیلی دیده ایم به واقعیت تبدیل کند.

سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته طراحی وسیله دیگری را آغاز نموده است که توانایی عبور از راه های صعب العبور را دارد تا از شناسایی و تیررس دشمن در امان بماند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2032

به "در تانک های آینده به جای زره از تکنولوژی استفاده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تانک های آینده به جای زره از تکنولوژی استفاده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید