15 کارت حافظه میکرو SD پرفروش؛ مناسب گوشی و دوربین

به گزارش کالارنا، اگر در پی خرید کارت حافظه میکرو SD برای افزایش ظرفیت حافظه داخلی دوربین و گوشی هوشمند خود هستید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 15 مدل باکیفیت و پرفروش آشنا کنیم.

15 کارت حافظه میکرو SD پرفروش؛ مناسب گوشی و دوربین

راهنمای خرید کارت حافظه

1. کارت حافظه microSDHC ویکو من مدل Extre 533X

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کارت حافظه میکرو SD موجود در بازار که قیمت بسیار مناسبی هم دارد، ساخت شرکت ویکو من از کلاس 10 با استاندارد UHS-I U1 است که سرعت خواندن اطلاعات در آن به 80 مگابایت بر ثانیه می رسد. این کارت حافظه در برابر ضربه مقاوم است تا بدین ترتیب ماندگاری آن هم در شرایط نسبتا سخت بالا باشد. آن دسته از افرادی که می خواهند مدل های دیگری از این کارت حافظه را با ظرفیت بیشتر خریداری نمایند باید بدانند ویکو من آن را در مدل هایی با 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم در دسترس قرار داده است.

2. کارت حافظه microSDHC پی ان وای مدل Elite

کارت حافظه microSDHC پی ان وای مدل Elite کلاس 10 استاندارد UHS-I U1 هم مثل محصول بالا یک کارت خوش قیمت و باکیفیت از برند خوب PNY است که سرعت خواندن اطلاعات در آن به 85 مگابایت بر ثانیه می رسد. از جمله قابلیت هایی که باعث شده این کارت به یکی از محبوب ترین کارت های برند PNY تبدیل گردد، در کنار سرعت بالا و ماندگاری مثال زدنی، مقاومت آن در برابر آب است تا بدین ترتیب در صورت افتادن گوشی درون آب هم خیالتان از بابت آسیب ندیدن کارت حافظه آن آسوده باشد. این کارت اگرچه 16 گیگابایت ظرفیت دارد اما مدل های مختلفی از آن با ظرفیت های بیشتر تا 256 گیگابایت هم در دسترس قرار دارند.

3. کارت حافظه microSDXC پروتاچ مدل ULTRA

کارت حافظه microSDXC پروتاچ مدل ULTRA کلاس 10 استاندارد UHS-1 U3 به لطف بهره مندی از استاندارد U3، سرعت بالایی دارد. سرعت خواندن اطلاعات در این کارت به 120 مگابایت بر ثانیه می رسد که همین موضوع یاری می نماید حتی در آن بتوانید به انتقال فیلم هایی با کیفیت بسیار بالا بپردازید. (سرعت نوشتن آن هم 60 مگابایت بر ثانیه است). کارت حافظه پروتاچ همراه با یک آداپتور SD عرضه می گردد تا علاوه بر گوشی های موبایل، تبلت، دوربین های دیجیتال، دوربین های GoPro و دیگر دستگاه های مجهز به درگاه کارت حافظه microSD، قابلیت استفاده با انواع دستگاه های سازگار با کارت های حافظه SD را هم داشته باشد. این کارت در مدل هایی با 8 تا 128 گیگابایت حافظه فراوری می شوند که همه آن ها در برابر سرما، گرما، ضربه، مغناطیس، پرتو X و آب مقاوم هستند.

4. کارت حافظه microSDHC میکروسونیک NC2010

کارت حافظه های میکرو سونیک در تعداد محدودی در خبرنگاران در دسترس قرار دارند اما با این حال می توانید آن ها را در مدل هایی با 16 تا 128 گیگابایت ظرفیت بخرید. مدل مورد نظر ما، 32 گیگابایتی است از کلاس 10 و استاندارد U1 که سرعت خواندن در آن به 80 مگابایت می رسد. در نتیجه می توان از آن به عنوان یک کارت معمولی یاد کرد. اما با این حال مقاومت آن در برابر آب و پرتو X باعث شده ماندگاری آن در شرایط سخت محیطی مثال زدنی باشد و هیچ آسیبی به آن وارد نگردد تا شما بتوانید حتی مهم ترین اطلاعات خود را هم بدون هیچ نگرانی درون آن ذخیره کنید. این کارت 32 گیگابایتی است اما در مدل های دیگر با ظرفیت حافظه بیشتر هم در دسترس قرار گرفته است.

5. کارت حافظه microSDXC تروبایت مدل 633X-A2-V30

تروبایت یکی از برترین برندهای فراورینماینده کارت حافظه در دنیا به شمار می رود و تا به امروز هم کارت های بسیار خوبی را راهی بازار نموده است. یکی از برترین کارت های این شرکت، 633X-A2-V30 است از کلاس 10 با استاندارد UHS-1 U3 که باعث شده سرعت خواندن در آن به 95 مگابایت بر ثانیه برسد. این مدل از کارت های حافظه تروبایت برای دوربین های دیجیتال، گوشی های موبایل و دستگاه های دیجیتالی که از شیار microSD پشتیبانی می نمایند، قابل استفاده است. این کارت حافظه بعلاوه در برابر ضربه، آب، مغناطیس و اشعه X هم مقاومت بالایی دارد.

6. کارت حافظه microSDXC لیتو مدل 533x A1

کارت حافظه microSDXC لیتو مدل 533x A1 کلاس 10 استاندارد UHS-I یک کارت بادوام، محبوب اما با استاندارد U1 است که این یعنی سرعت آن به 80 مگابایت بر ثانیه می رسد. با این حال این کارت می تواند بدون هیچ گونه لگ یا توقف، فرمت Full HD و 4k را پشتیبانی کند. این کارت با دستگاه هایی که پذیرنده کارت های microSDHC و microSDXC هستند سازگاری کامل دارد که این یعنی حتی در دوربین ها هم قابل استفاده است. 533x A1 در برابر تغییرات دمایی، پرتو X و آب مقاوم است و بین دماهای 40- تا 85+ درجه سانتی گراد هم بدون هیچگونه مسئله ای کار می نماید.

7. کارت حافظه microSDXC میکرو سونیک مدل 533X-A1-V30

کارت حافظه 533X-A1-V30 از کلاس 10 و استاندارد U3 است اما سرعت خواندن اطلاعات در آن به 80 مگابایت بر ثانیه می رسد. این محصول با ظرفیت 64 گیگابایت، امکان ذخیره، ضبط، پخش و انتقال اطلاعات و فایل های چندرسانه ای مانند عکس، آهنگ ها و فیلم هایی با رزولوشن 1080p و 3D و ویدیوهای 4K را فراهم می نماید. این کارت در برابر آسیب هایی مانند ضربه، شوک، رطوبت، لرزش، اشعه ایکس و حرارت دمای بالا مقاوم است.

8. کارت حافظه microSDXC ای دیتا مدل Premier V10 A1

کارت حافظه ای دیتا Premier V10 A1 یکی از کارت های فوق العاده محبوب بازار و برند خوش نام ای دیتا به شمار میرود. این کارت SD از کلاس 10 بوده و استاندارد آن هم U1 است اما با این حال این شرکت تایوانی از تمام ظرفیت این استاندارد استفاده نموده تا سرعت خوانده اطلاعات در این کارت به 100 مگابایت و سرعت نوشتن هم به 25 مگابایت بر ثانیه برسد. این کارت در برابر آب، ضربه، مغناطیس، پرتو X، سرما و گرما مقاومت بالایی دارد و از اطلاعات شما در سخت ترین شرایط محیطی هم مراقبت می نماید.

9. کارت حافظه microSDHC تروبایت مدل A1-V30-633X

کارت حافظه A1-V30-633X یکی دیگر از کارت های برند خوب تروبایت از کلاس 10 و استاندارد UHS U3 است که سرعت خواندن در آن به 95 مگابایت بر ثانیه می رسد. در بسته بندی این محصول یک آداپتور SD نیز قرار گرفته که برای دستگاه هایی با درگاه SD دارند قابل استفاده است. یک کارت خوان هم درون بسته بندی وجود دارد که می توانید به یاری آن به راحتی به اطلاعات آن در سیستم های مختلف دسترسی داشته باشید.

10. کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus A1 V10

اگر در پی خرید یکی از برترین کارت های حافظه با طیف وسیعی از مدل ها در ظرفیت های مختلف، دوام بالا و سرعت مثال زدنی هستید، پیشنهاد می کنیم به سراغ کارت حافظه Evo Plus A1 V10 بروید که یک کارت با استاندارد U1 است اما سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در آن به ترتیب به 130 و 100 مگابایت بر ثانیه می رسد تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن، سنگین ترین فایل ها را هم انتقال دهید. این کارت در برابر آب هم مقاوم است و می توانید آن را در مدل هایی با ظرفیت 128/256/512 گیگابایت هم تهیه کنید.

11. کارت حافظه Micro SD HC کوئین تک مدل A2-V30-633X

کارت حافظه A2-V30-633X از کلاس 10 با استاندارد U3 است که باعث شده سرعت خواندن اطلاعات در آن به 95 مگابایت بر ثانیه برسد. بدین ترتیب برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب است و با توجه به سرعت بالای آن هیچ توقفی در حین عکاسی، فیلمبرداری و انتقال اطلاعات نخواهید داشت. در بسته بندی این محصول یک آداپتور SD نیز قرار گرفته که برای دستگاه هایی با درگاه SD دارند قابل استفاده است.

12. کارت حافظه میکرو SD XC تروبایت مدل 633X-A2-V30

کارت حافظه 633X-A2-V30 هم یکی دیگر از کارت های کلاس 10 با استاندارد U3 است که سرعت خواندن آن به 95 مگابایت بر ثانیه می رسد. داخل بسته بندی این کارت یک کارت خوان یا همان مبدل فلش نیز موجود است که می توانید کارت حافظه را داخل آن قرار داده و به عنوان یک رم ریدر و یا یک فلش مموری از آن بهره ببرید. این کارت در برابر شوک مقاوم است و می توانید آن را در مدل هایی با ظرفیت 32 تا 256 گیگابایت بر ثانیه هم تهیه کنید.

13. کارت حافظه میکرو SD XC سن دیسک مدل Ultra

کارت حافظه سندیسک از کلاس 10 و از استاندارد UHS-I به لطف سرعت خواندن 100 مگابایت بر ثانیه می تواند اطلاعات شما را بسیار سریع منتقل کند. این کارت از فرمت های FHD و 3 بعدی هم پشتیبانی می نماید، در برابر آب، مغناطیس، پرتو X، سرما و گرما مقاومت بالایی دارد و برای استفاده در طیف وسیعی از دستگاه های دیجیتال هم مناسب است.

14. کارت حافظه SDSQXCU سن دیسک مدل Extreme Pro 4k

می رسیم به کارتی که می توانید آن را در مدلی با 1 ترابایت حافظه هم بخرید. یک کارت حافظه میکرو SD فوق العاده سریع با سرعت خواندن 200 و نوشتن 90 مگابایت بر ثانیه که برای استفاده در گوشی ها، دوربین های اکشن کم و گو پرو و هلی شات های حرفه ای مناسب است. بعلاوه می توان ویدیوی 4K UHD و Full HD را بدون هیچ گونه پرش، قطعی و افت کیفیت با استفاده از آن انجام داد. این کارت ضد آب، مقاوم در برابر تغییر دما، و ضد اشعه X است و ماندگاری بالایی هم دارد.

15. کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30

می رسیم به برند خوب سن دیسک و کارت عالی کارت حافظه SDXC سن دیسک مدل Extreme Pro V30 که یک کارت فوق العاده سریع با سرعت خواندن 200 مگابایت بر ثانیه است. شما با این کارت عملا تفاوت زیادی را بین سرعت حافظه داخلی گوشی یا هر دستگاه دیگر و سرعت کارت حس نخواهید کرد و این یعنی می توانید حتی سنگین ترین فایل ها را هم در یک چشم به هم زدن بدون هیچ مکث یا کندی انتقال داده یا دیدن کنید. این کارت حافظه در مدل هایی با ظرفیت 256 گیگابایت هم در دسترس قرار گرفته است.

کارت حافظه میکرو SD: سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم برترین و محبوب ترین کارت های حافظه میکرو SD را به شما معرفی کنیم تا در دستگاه های دیجیتالی نظیر گوشی، دوربین، تبلت، لپ تاپ و… از آن ها بهره ببرید. توجه داشته باشید سرعت اعلام شده در توضیحات مربوط به هر کارت سرعت اسمی است و در عمل ممکن است با توجه به شرایط مختلف، سرعت متفاوتی را دریافت کنید.

سوالات متداول درباره کارت حافظه میکرو SD

آیا کارت حافظه گوشی و دوربین با هم فرق دارند؟

بستگی به مدل کارت پشتیبانی شده به وسیله دوربین دارد اما گوشی ها عمدتا از کارت های MicroSD در مقدار کوچک پشتیبانی می نمایند.

چه نوع کارت حافظه ای بهتر است؟

کارت های کلاس 10 با استاندارد UHS معمولا از سایر کارت حافظه ها بهتر هستند.

آیا برای خرید کارت توجه به کلاس آن کافی است؟

خیر. کارت های کلاس 10 باید از استاندارد UHS هم پشتیبانی کند. مثلا UHS U3 بهتر از مدل U1 است چون سرعت به مراتب بیشتری دارد.

UHS-II و UHS-I در کارت حافظه به چه معناست؟

در استاندارد UHS-I حداکثر سرعت بین 80 تا 95 مگابایت بر ثانیه و در استاندارد UHS-II حداکثر سرعت انتقال به 312 مگابایت بر ثانیه می رسد.

کدام برند برترین کارت حافظه ها را فراوری می نماید؟

برندهای خوب زیادی در این زمینه وجود دارند اما محصولات برند لکسار، سن دیسک، ای دیتا و سامسونگ از جمله برترین ها هستند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2501

به "15 کارت حافظه میکرو SD پرفروش؛ مناسب گوشی و دوربین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 کارت حافظه میکرو SD پرفروش؛ مناسب گوشی و دوربین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید