پیشرفت حیرت انگیز بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو (بازسازی ویلا)

به گزارش کالارنا، خانه قهرمان اروپا طی نزدیک به سه سالی که از شروع پروژه نوسازی اش می گذرد، دستخوش تغییرات تحسین برانگیزی بوده است.

پیشرفت حیرت انگیز بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو (بازسازی ویلا)

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئال مادرید نه لقب پرافتخارترین تیم فوتبال باشگاهی دنیا را یدک می کشد، بلکه می خواهد به عنوان صاحب زیباترین و مدرن ترین استادیوم فوتبال دنیا هم شناخته گردد.

این هدفی بود که فلورنتینو پرس رئیس باشگاه و دیگر اعضای هیئت رئیسه باشگاه در اواسط دهه گذشته میلادی برای خود ترسیم کردند و اجرای آن در سال 2019 استارت خورد.

طبق گزارش مارکا، پروژه نوسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو هزینه ای بین 800 تا 900 میلیون یورو دربرخواهد داشت هرچند این هزینه خیلی زودتر از آنچه که بسیاری تصور می نمایند، به خزانه کهکشانی ها باز خواهد گشت. در حقیقت به موجب قرارداد 25 ساله ای که باشگاه رئال مادرید با شرکت آمریکایی لجندز (شرکتی در حوزه برگزاری مراسم و رویداد ورزشی و غیرورزشی) بسته است، کهکشانی ها از اجاره دادن خانه خود برای برگزاری رویداد های مختلف سالانه 400 میلیون یورو عایدی کسب خواهند کرد.

اگرچه کاربری اصلی این استادیوم برگزاری مسابقات فوتبال است، اما طراحی تازه آن به گونه ای است که امکان میزبان از بسیاری از رشته های ورزشی دیگر مانند بسکتبال را می دهد و از محیط آن می توان برای برگزاری نمایشگاه های مختلف نیز استفاده کرد چرا که مسئولان استادیوم دیگر از بابت لطمه خوردن چمن هیچ نگرانی خواهند داشت. به لطف گودبرداری بزرگ انجام شده در زیر زمین بازی و نیز ریل های تعبیه شده در اطراف زمین، چمن استادیوم به فناوری جمع آوری مکانیزه مجهز شده که آن را در چند مرحله و به صورت طبقه طبقه در فضای ایجاد شده در زیر استادیوم قرار می دهد. این قابلیت به برنابئو اجازه خواهد داد که در 300 روز سال پذیرای رویداد های مختلف باشد و عایدیزایی از آن به بلیت فروشی به تماشاگران فوتبال در طول فصل یا برگزاری کنسرت در ایام تعطیلی مسابقات فوتبال محدود نگردد. مسقف شدن استادیوم با سقف متحرک نیز قابلیت مهم دیگری است که برگزاری رویداد های مختلف در فصول مختلف سال بدون نگرانی از بابت بارش ها یا تابش آفتاب را مهیا می کنم.

طراحی سانتیاگو برنابئوی تازه که عملیات عمرانی آن قرار است در اوایل سال 2023 به انتها برسد، قابلیت های دیگری را هم به این استادیوم اضافه خواهد نمود که افزایش گنجایش آن به 100 هزار نفر تنها یکی از این موارد است. با تغییراتی که در نمای استادیوم به وجود آمده، راهرو هایی در فضای پشت سکو ها ایجاد خواهد شد که تعدادی از بزرگترین رستوران های اسپانیا از همین حالا برای تصاحب برترین غرفه های آن با یکدیگر وارد رقابت شده اند.

در فیلم زیر که تلویزیون باشگاه رئال مادرید آن را منتشر نموده است، می تواند میزبان پیشرفت انجام شده در پروژه نوسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو را مشاهده کنید:

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2394

به "پیشرفت حیرت انگیز بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو (بازسازی ویلا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت حیرت انگیز بازسازی استادیوم سانتیاگو برنابئو (بازسازی ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید