در سافاری چه کارهایی را نباید انجام داد؟ (قسمت دوم)

به گزارش کالارنا، سافاری بی نظیر است اگر طبق قواعد خاص خودش پیش برود. در تمام سافاری ها بهتر است یک سری کارها انجام نشوند. با خبرنگاران همراه باشید.

در سافاری چه کارهایی را نباید انجام داد؟ (قسمت دوم)

سافاری هم مانند هر چیز دیگری قوانین و قواعد خاص خودش را دارد. قوانین اصلی سفرها و دور زدن های سافاری معمولا به وسیله راهنما برای گردشگران مطرح خواهد شد اما یک سری موارد هم در این میان به چشم می خورد که اگر به وسیله خود گردشگران رعایت گردد، سافاری برای همه لذت بخش تر و خاطره انگیزتر خواهد شد. در ادامه قصد داریم تا باقی مواردی که بهتر است در سافاری از انجامشان دوری کنید را بازگو کنیم:

دوربینتان را بی صدا کنید!

سعی کنید عکس های خود را در میان گشت زدن های سافاری ادیت نکنید یا حتی آغاز نکنید به پاک کردن عکس ها به منظور دستیابی به فضای بیشتر آن هم در میان سایر گردشگران در گشت های سافاری! شک نکنید که صدای بیپ دوربینتان آن هم به طور متوالی و پشت سر هم برای سایرین شدیدا عذاب آور خواهد بود. سعی کنید وقتی که به کمپ بازگشتید روی عکس هایی که گرفته اید کار کنید. اما اگر در میان بازدید و گشت ها متوجه شدید که احتیاج به فضای بیشتری دارید و باید تعدادی از عکس ها را پاک کنید، دوربین را در حالت بی صدا قرار دهید. در کل کوشش کنید تا در سافاری به طور کلی دوربینتان را در حالت بی صدا قرار دهید.

صدای شما به اندازه صدای طبیعت دلنشین نخواد بود!

سافاری یک فعالیت اجتماعی است. شما در این فعالیت قرار است تا با سایرین در یک وسیله نقلیه در طبیعت حرکت کنید، یک کمپ را با یکدیگر شریک شوید و وعده های غذایی خود را نیز با سایرین بگذرانید. قطعا در این فعالیت اجتماعی همگانی، مطالب زیادی برای صحبت کردن وجود خواهد داشت و فرصت زیادی هم برای این کار موجود است! اما در یک بازدید و گشت زنی سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که حیوانات به صدای انسان عادت نداشته و شنیدن صدای ما آن ها را اذیت خواهد نمود. پس سعی کنید تا حد امکان صحبت نکنید. اگر یکی از همسفرانتان قصد داشت تا یک ویدیو را ضبط کند آغاز به صحبت نکنید چراکه صدای شما به اندازه صدای طبیعت زیبا نخواهد بود! اجازه دهید تا همه چیز به شکل عادی و نرمال خود جلو برود.

تجهیزات اضافی نخرید!

هیچگاه برای سافاری به سمت خرید تجهیزات بسیار گران سافاری نروید. قرار نیست اتفاق خاصی بیافتد یا به چیز خاصی احتیاج داشته باشید! یک لباس کتانی راحت به تن کنید و چند وسیله مهم دیگر به همراه داشته باشید. در خصوص وسایل و لباس هایی که همراه خود می برید هم این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر وسایل اضافی و بلااستفاده به همراه خود ببرید خودتان بیشتر اذیت خواهید شد و از طرفی این نکته را هم مد نظر داشته باشید که بعضی از کمپ های سافاری با مشکل محدودیت جا برای وسایل روبرو هستند که می تواند برای گردشگرانی که بار زیادی به همراه دارند دردسرساز گردد. پس سعی کنید در تمام سافاری ها فقط وسایل اولیه و ضروری را به همراه داشته باشید.

انعام دادن را از قلم نیاندازید!

به هیچ وجه از قلم نیاندازید که به راهنمای خود، راننده و سایر عوامل و کارکنان کمپ انعام بدهید. انعلم های گردشگران بخش مهمی از حقوق و عایدی این افراد را شامل می گردد پس سعی کنید پیش از سفر با اپراتور هماهنگ کننده برنامه سفر خود در خصوص انعام صحبت کنید و حتما این کار را انجام دهید.

نظر شما در خصوص کارهایی که نباید در سافاری انجام دهید چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / tripsavvy
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2258

به "در سافاری چه کارهایی را نباید انجام داد؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سافاری چه کارهایی را نباید انجام داد؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید