راهنمای سفر به کانادا

به گزارش کالارنا، کانادا کشوری است با مردمی مهربان، شهرهایی پیشرفته و زیبا و منظره ها طبیعی متنوع و فوق العاده، از کوهستان های پر برف و یخ یوکان، سواحل شرقی و کوهستان های کلگری گرفته تا جنگل های بارانی ونکوور. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کانادا و راهنمای میانگین هزینه ها در سفر به این کشور زیبا، با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به کانادا

کانادا کشوری است که جاذبه های گردشگری طبیعی متنوع و بی نظیری دارد و مقصد ایده آلی برای همه سلیقه ها است. کانادا به معنای واقعی کلمه، بهشتی برای عاشقان طبیعت است. این راهنمای سفر به شما یاری می نماید که برای سفر به این کشور دیدنی و فوق العاده، برنامه ریزی کنید.

هزینه های معمول

هزینه های اقامت

هزینه اقامت در کانادا به شهری که انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور میانه، برای اقامت در هاستل ها در حدود شبی 30 دلار کانادا و برای اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت باید در حدود 65 دلار بپردازید.

هزینه خورد و خوراک

اگر خودتان غذایتان را آماده کنید یا در کافه ها غذا بخورید، هزینه خورد و خوراک شما چندان زیاد نخواهد شد. اما در مقابل، یک وعده غذا در رستوران در حدود 20 تا 34 دلار هزینه دارد. ساندویچ های مقرون به صرفه قیمت و فست فودها انتخاب های به صرفه تری هستند و هر وعده کمتر از 13 دلار قیمت دارند. اگر تصمیم دارید خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه تهیه مواد غذایی برای یک هفته در حدود 50 تا 100 دلار می گردد.

هزینه های حمل و نقل و جابه جایی

کانادا کشور بزرگی است بنابراین سر زدن به بخش های مختلف آن بدون ماشین، امکان پذیر نیست. در محدوده شهرها می توانید از شبکه های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو بهره ببرید که کم هزینه هستند. بلیت های تک سفره مترو 3 دلار قیمت دارند. خط آهن VIA Rail نیز در سراسر کشور قابل دسترسی است و چشم اندازهای زیبایی را به نمایش می گذارد اما چندان مقرون به صرفه نیست. شرکت هایی مانند Greyhound و Red Arrow نیز سرویس های مسافت طولانی اتوبوس را در سراسر کشور ارائه می نمایند و کم هزینه هستند اما معمولا شرایط راحتی ندارند و موارد زیادی از سرقت در این اتوبوس ها گزارش شده است پس در صورتی که از این سرویس ها استفاده می کنید مراقب خود و وسایلتان باشید. اگر می خواهید بین استان های مختلف رفت و آمد کنید یا چند روزی را در جایی بمانید می توانید با پرداخت مبلغ 35 تا 80 دلار در روز، یک ماشین کرایه کنید. در نهایت می توانید با هواپیما رفت و آمد کنید اما از آن جایی که این کشور تنها دو ایرلاین بزرگ، WestJet و Air Canada، دارد، قیمت ها بسیار بالا هستند.

هزینه فعالیت های تفریحی و ورزشی

در این کشور امکان انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی متعددی وجود دارد. فرقی نمی نماید که کدام نقطه این کشور را برای اقامت انتخاب کنید، حتما تفریحی که به آن علاقه مند باشید خواهید یافت. هزینه استفاده از این امکانات تفریحی بین 20 تا 100 دلار و یا بیشتر است و به این بستگی دارد که چه فعالیتی را انتخاب کنید و اینکه به راهنما احتیاج داشته باشید یا نه.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

سایت های تخفیف را آنالیز کنید

اگر از قبل می دانید که کجا اقامت می کنید، می توانید سایت های مختلف ارائه دهنده تخفیف از جمله Living Social و Groupon را آنالیز کنید. در این سایت ها و موارد مشابه می توانید تخفیف های خوبی برای رستوران ها و جاذبه های گردشگری مختلف پیدا کنید.

در فستیوال های تابستانی شرکت کنید

از آنجایی که کانادایی ها در فصل زمستان خیلی کم از خانه خارج می شوند در فصل تابستان از آب و هوا نهایت استفاده را نموده و فستیوال های تابستانی متعددی برگزار می نمایند. بسیاری از این جشنواره ها مثل Heritage Days در ادمونتون، Kits Days در ونکوور و Caribana در تورنتو رایگان هستند. می توانید به هر شهری که سفر می کنید درباره جشنواره هایی که قرار است برگزار شوند در اینترنت جست و جو کنید.

شرکت در فعالیت های تفریحی فضای باز

این کشور وسیع که جمعیت نسبتا کمی دارد، موقعیت های زیادی را برای انجام فعالیت های تفریحی و ورزشی برای گردشگران فراهم می نماید. می توانید وسایل مورد احتیاج برای اسکی یا سایر ورزش ها را کرایه کنید و از مسیرهای رایگان دوچرخه سواری، قایق رانی، کوهنوردی و پیاده روی در تابستان بهره ببرید. هزینه کرایه بیشتر این تجهیزات از روزی 80 دلار بیشتر نخواهد شد در عوض می توانید از دیدن منطقه ها گوناگون کشور بدون پرداخت هزینه اضافی لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های کانادا

در فستیوال Stampede کلگری شرکت کنید

هر سال در ماه جولای هزاران نفر به کلگری می فرایند تا در این فستیوال و مراسم گاوبازی رودیو شرکت نمایند. در این چند روز شما این فرصت را در اختیار دارید تا در نقش یک گاوچران بازی کنید. این جشنواره بخش های جالب و سرگرم نماینده ای دارد. به علاوه، در این مراسم می توانید با مردم سراسر دنیا دیدار کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید. این جشنواره یکی از برترین فستیوال های کانادا است.

در ارتفاعات اسکی کنید

کوه های کانادا برترین موقعیت را برای انجام ورزش اسکی و اسنوبرد فراهم نموده اند. برای لذت بردن از مسیرهای کوهستانی می توانید از شهر کوهستانی و مشهور بنف دیدن کنید. این شهر در ماه های زمستانی بسیار شلوغ است. علاوه بر بنف، مقاصد گردشگری متعددی برای انجام ورزش های زمستانی در کانادا وجود دارد.

از شهر ونکوور دیدن کنید

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. تنها با فاصله چند دقیقه می توانید از یک مرکز شهر شلوغ و پرزرق و برق به ارتفاعات کوهستانی برسید و از طبیعت لذت ببرید. در واقع این شهر هم زندگی شهری و هم طبیعت را در کنار هم دارد. آب و هوای مساعد و مطلوب، غذاهای آسیایی بی نظیر، مردم مهربان و دوست داشتنی و اجراهای موسیقی بی نظیر، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری ایده آل در کانادا تبدیل نموده است. به علاوه، ونکوور در بریتیش کلمبیا یکی از زیباترین منطقه ها کانادا، قرار گرفته است.

از جزیره ونکوور دیدن کنید

چند روزی از شهر فاصله بگیرید و برای دیدن این جزیره غربی زیبا وقت بگذارید. در این جزیره می توانید غذاهای لذیذ دریایی را امتحان کنید، در کوهستان پیاده روی کنید، نهنگ ها را دیدن کنید، خرید کنید و در ساحل استراحت کنید. این جزیره جایی است که فقط باید بنشینید و از دیدن طبیعت اطراف لذت ببرید و استراحت کنید. از آنجایی که این جزیره به شهر ونکوور نزدیک است، در تابستان یکی از مقاصد محبوب اهالی این شهر است.

در جنگل های بارانی قدم بزنید

در منطقه حفاظت شده و پارک Pacific Rim National Forest می توانید از دیدنی منظره ها شگفت انگیز جنگل های بارانی معتدل لذت ببرید. این مکان، یکی از پارک های شناخته شده و محبوب در کانادا است اما اگر نتوانستید به این پارک سر بزنید نگران نباشید. این جنگل های زیبا در سرتاسر بریتیش کلمبیا قابل مشاهده هستند.

از گالری های تورنتو بازدید کنید

تورنتو تعدادی از برترین نمایشگاه های آثار هنری در کانادا را در اختیار دارد. بنابراین یکی دو روزی را می توانید به بازدید از این نگارخانه ها و ستایش هنر هنرمندان این شهر بگذرانید. بازدید از گالری ها در روزهای چهارشنبه شامل تخفیف نیز می گردد.

مونترال را ببینید

این شهر زیبای کبک، جنبه فرانسوی این کشور را به نمایش می گذارد. خیابان های زیبا، یک مرکز خرید زیرزمینی، کلوب های موسیقی و آشپزی بی نظیر، این شهر را به یکی از دیدنی ترین شهرهای کانادا تبدیل نموده است.

از سفر در جاده لذت ببرید

یکی از برترین تفریحات در این کشور وسیع و زیبا، مسافرت با ماشین در جاده است. شهرها و دهکده های کوچک، کوه های باشکوه و ییلاق های دیدنی در سفر جاده ای انتظار شما را می کشند. پس اگر فرصت کافی در اختیار دارید می توانید از این موقعیت عالی و البته مقرون به صرفه برای گشت و گذار در این کشور زیبا بهره ببرید.

از شهر کبک دیدن کنید

در استان کبک علاوه بر مونترال شهر قدیمی کبک نیز بسیار دیدنی است. خیابان های سنگ فرش شده، آثار معماری دیدنی قرن هفدهم، کافه های بی نظیر و تنها قلعه به جای مانده در آمریکای شمالی از دیدنی های این شهر زیبا هستند.

از منطقه آتلانتیک کانادا دیدن کنید

نیوفاندلند، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا از منطقه ها دیدنی در این منطقه به خصوص در فصل تابستان هستند. اگر دوست دارید که روز خود را با پیاده روی، قایق سواری، استراحت در ساحل و دیدنی نهنگ ها بگذرانید باید به این منطقه سفر کنید. به علاوه، در اینجا می توانید برترین غذاهای دریایی را امتحان کنید و از طعم متفاوت آنها لذت ببرید. اهالی این منطقه یکی از مهربان ترین و دوست داشتنی ترین میزبانان در کل کانادا هستند.

از تورنتو دیدن کنید

بازدید از این شهر و موزه های متعدد آن خالی از لطف نخواهد بود. در تورنتو نیز می توانید طعم لذیذ غذاهای آسیایی را بچشید. تورنتو یکی از مراکز بزرگ مالی دنیا است.

سری به شهر کلونا (Kelowna) بزنید

کانادایی ها معمولا تعطیلاتشان را در این شهر می گذرانند. این منطقه در تابستان آب و هوای گرم و در زمستان، هوای معتدلی دارد و یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها کانادا به شمار می رود. در این شهر یک تفرجگاه ساحلی و چندین زمین گلف وجود دارد.

از شهر چرچیل (Churchill) در استان منیتبا (Manitoba) دیدن کنید

شاید در نگاه اول این شهر کوچک، بسیار دورافتاده به نظر برسد اما اینجا مرکز خرس های قطبی دنیا، مرکز نهنگ های سفید دنیا و یکی از برترین نقاط دنیا برای رصد شفق های قطبی است.

از آبشارهای نیاگارا بازدید کنید

این آبشارها یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری در کل این قاره هستند. هرگز نمی توانید وسعت و شکوه این آبشارها را تصور کنید مگر اینکه آنها را از نزدیک ببینید.

از منطقه یوکان (Yukon) بازدید کنید

یوکان یکی از برترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به طبیعت است. در این منطقه این فرصت را دارید تا یک خرس، الک یا گوزن را از نزدیک ببینید. البته بیشتر گردشگران معمولا به شهرهای بزرگ و پارک های جنوب این کشور سر می زنند و کمتر یوکان را برای بازدید انتخاب می نمایند. اما این منطقه واقعا دیدنی است و علاقه مندان به طبیعت قطعا از آن لذت خواهند برد.

از کلمبیا آیسفیلد دیدن کنید

اگر در آلبرتا هستید و قصد دارید از بنف و کلگری دیدن کنید می توانید بازدید از باغ راه Icefields را نیز در برنامه خود بگنجانید. این باغ راه بنف و جاسپر را به هم متصل می نماید. این شاهراه کوهستانی یکی از زیباترین مسیرهای دنیا برای رانندگی است. در جاسپر می توانید از ژرف دره Maligne دیدن کنید و از اسکی، پیاده روی و دیدنی آبشارهای یخ زده لذت ببرید.

منبع: کجارو

چگونه برای ویزای مولتی 5 ساله کانادا کنیماقدام

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2378

به "راهنمای سفر به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید