مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب ام و سری 1

به گزارش کالارنا، هر خودرویی که وارد بازار می گردد، معمولاً در کلاس، بازه قیمتی و حوزه ای ورود پیدا می نماید که به طور طبیعی، برندها و نسخه هایی دیگر نیز در آن حضور دارند. به این ترتیب است که رقابت به وجود می آید. البته مرزهای دقیقی نمی توان معین کرد که کدام خودروها را دقیقاً باید با کدام خودروها مقایسه کرد، اما به طور طبیعی و پیش بینی پذیر، چنین مقایسه هایی قابل کشف است.

مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب ام و سری 1

برای خودروی آلفارومئو جولیتا، به عنوان یک هاچ بک اسپرت لوکس نیز رقبایی وجود دارند؛ رقبایی مانند رنو اسکالا، مزدا 3 هاچ بک، بی ام و سری 1 و … . در این مطلب از وبلاگ خبرنگاران قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب ام و سری یک 120i.

مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا

این مقایسه فرانسوی ـ ایتالیایی، در میان هاچ بک های لوکس اتفاق می افتد. البته قیمت آلفارومئو جولیتا کمی بالاتر از رنو اسکالا هم می رود. از نظر طراحی ظاهری، رجحان از آن آلفارومئو جولیتاست زیرا پیغام اسپرت و شیک و منحصربه فرد بودن را از همان ابتدا منتقل می نماید. درحالی که اسکالا بیش تر شبیه مگان درآمده که خودرویی نسبتاً غیرلوکس محسوب می گردد.

موتور به کاررفته در اسکالا، 1.6 و 2 لیتری است و درحال حاضر، بیش تر اسکالاها با موتور 2 لیتری کار می نمایند. در نگاه اول و در مقایسه با موتور 1.4 لیتری جولیتا، تصور بر این است که اسکالا دست برتر را باید داشته باشد، اما نوع پیشرانه توربوشارژ مولتی ایر به کاررفته در آلفارومئو جولیتا باعث می گردد قدرت فراوریشده در این خودرو به 170 اسب بخار برسد. درحالی که قدرت موتور اسکالا 140 اسب بخار است. در نتیجه، دیگر حرفی باقی نمی ماند و در این بخش از مقایسه، رجحان برای جولیتا است.

از نظر مصرف سوخت نیز جولیتا 1.4 لیتر در نسخه های جدیدتر خود کم تر سوخت مصرف می نماید. وزن دو خودرو تقریباً یکی است، هرچند که فرمان پذیری و کشش جولیتا را باید بهتر بدانیم. البته در بحث آپشن ها، اسکالا سعی نموده در نسخه های تمام فول خود قوی تر عمل کند و شاید امکاناتی بیش تر نسبت به جولیتا داشته باشد.

در خصوص گیربکس هم باید گفت که جولیتا از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد و اسکالا از گیربکس اتوماتیک CVT. گیربکس های CVT از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردارند که در حقیقت نوعی انتقال قدرت متغییر به حساب می آیند. در جعبه دنده های CVT خبری از این چرخ دنده های خورشیدی و سیاره ای و … نیست، بلکه تکنولوژی و فرآیند نوینی در حال رخ دادن در زیر پوسته این سیستم های انتقال قدرت است. اما در ارزیابی کلی، جولیتا حتماً خودرویی بهتر، ایمن تر و خوش دست تر محسوب می گردد. هرچند که قیمت آن بیشتر از رنو اسکالا است.

مقایسه آلفارومئو جولیتا با ب ام و سری یک 120 آی هاچ بک

حال که مقایسه بین آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا را دیدیم، بهتر است به سراغ خودروی بعدی برویم. خودروی بعدی که در مقایسه با جولیتا قرار می گیرد، ب ام و سری یک 120 آی هاچ بک است؛ یک مقایسه آلمانی ـ ایتالیایی. البته پشت سرِ نام ب ام و کوهی از اعتبار، خلاقیت و تصویر مثبت از انواع و اقسام خودروهای دوست داشتنی واقع شده است. اما در مقایسه این دو هاچ بک باید به طور دقیق تر دید که چه ویژگی هایی، فراتر از نام آن ها، وجود دارد.

سیستم پیشرانه ب ام و سری 1 هاچ بک جعبه دنده 8 دنده اتوماتیک دارد که نسبت به جعبه دنده 6 دنده جولیتا به مراتب بهتر است. سیستم این پیشرانه نیز توربوشارژ است که از این نظر شرایط دو خودرو یکسان است. حجم پیشرانه ب ام و سری 1 هاچ بک البته 2 لیتر است که 600 سی سی بیش تر از حجم پیشرانه جولیتاست، و به همین نسبت نیز قادر است 184 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه فراوری کند، در حالی که جولیتا 174 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه به شما قدرت می دهد.

شتاب ب ام و هم 0.6 ثانیه بیشتر از جولیتاست. آپشن های دو خودرو نیز تفاوت چندانی باهم ندارند و درکل، این دو خودرو جزو مدل های نسبتاً کم آپشن محسوب می شوند، البته نسبت به قیمتی که برای شان پرداخت می گردد. درکل، با درنظر گرفتن تمام ویژگی ها و تفاوت ها و قیمت هر دو خودرو، نسخه هاچ بک ب ام و سری 1 برنده این مقایسه و رقابت خواهد بود.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از آلفارومئو جولیتا در اختیارتان قرار داده باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت خبرنگاران از آخرین قیمت خرید و فروش آفارومئو جولیتا آگاه شوید.

آگهی های خرید و فروش آلفارومئو جولیتا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2369

به "مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب ام و سری 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه آلفارومئو جولیتا با رنو اسکالا و ب ام و سری 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید