در شرایط آب و هوایی اخیر در محوطه ها و بناهای تاریخی ایلام مسئله ای وجود نداشته است

به گزارش کالارنا، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، در شرایط آب و هوایی اخیر در محوطه ها و بناهای تاریخی ایلام مسئله ای وجود نداشته است.

در شرایط آب و هوایی اخیر در محوطه ها و بناهای تاریخی ایلام مسئله ای وجود نداشته است

رائد ناصری فر، معاون میراث فرهنگی ایلام درباره شرایط پایش و حفاظت از آثار تاریخی این استان با توجه به شرایط آب و هوایی گفت: در هر شهرستان استان ایلام یگان حفاظت مستقر است و یکی از وظایف ذاتی آنها این است که به محوطه های بناهای تاریخی سرکشی نمایند و گزارش ماهانه را به ما ارائه دهند.

او افزود: دو کمیته بحران نیز در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری وجود دارد که قبل از اینکه اتفاقی بیفتد، جلساتی را تشکیل می دهیم و نقاط آسیب پذیر شناسایی می شوند و در راستای حفاظت از آنها اقداماتی انجام می گردد مانند سیل بندهای انحرافی.

ناصری فر با اعتقاد بر اینکه ایلام جز استانهایی است که در شرایط بحرانی برای حفاظت از آثار تاریخی خود خوب عمل نموده، افزود: در سالهای گذشته آسیب هایی در زمینه بارش برف و باران به بعضی از آثار تاریخی وارد شده و همین باعث شد حفاظت و پایش آثار در فصل های باران زا جز برنامه کاری میراث فرهنگی ایلام باشد.

معاون میراث فرهنگی ایلام گفت: در واقع قبل از گزارش شرایط آب و هوا و هشدارهای پیرامون آن، جلساتی را حتما برگزار و به شهرستانها اعلام می کنیم چه اقداماتی را باید انجام دهند. سال جاری هم مشکل خاصی در آثار تاریخی ایلام نداشتیم.

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2468

به "در شرایط آب و هوایی اخیر در محوطه ها و بناهای تاریخی ایلام مسئله ای وجود نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط آب و هوایی اخیر در محوطه ها و بناهای تاریخی ایلام مسئله ای وجود نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید