در نشست حنانه بین صدر و عامری چه گذشت؟

به گزارش کالارنا، یکی از رهبران جریان صدر عراق امروز سه شنبه جزئیات نشست شب گذشته نیروهای سیاسی شیعه در منزل مقتدا صدر رهبر جریان صدر در منطقه الحنانه شهر نجف اشرف را فاش کرد.

در نشست حنانه بین صدر و عامری چه گذشت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این رهبر جریان صدر در گفت وگو با سایت بغداد الیوم توضیح داد: مقتدا صدر نشستی را با هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح با حضور شخصیت های ارشد دیگر سایر فراکسیون ها و احزاب سیاسی شیعه برگزار کرد.

این رهبر جریان صدر که در این خبر به نامش اشاره ای نشده است، اضافه نمود: در این نشست توافق برای نامزد کردن مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای تصدی نخست وزیری به جای عدنان الزرفی نخست وزیر کنونی مامور تشکیل دولت در صورت ناکامی او در دریافت رای اعتماد از مجلس، صورت گرفت.

وی اضافه نمود: نیروهای سیاسی شیعه در انتظار این هستند که الزرفی کناره گیری خود را از ماموریت تشکیل دولت یا ناتوانی در کسب رای اعتماد از مجلس را اعلام کند تا آنگاه به طور رسمی الکاظمی به برهم صالح رئیس جمهور به عنوان نامزد معرفی گردد.

در همین ارتباط شبکه تلویزیونی المیادین امروز به نقل از منابع خود اعلام نمود: نیروهای اصلی شیعه عراق سندی را امضا کردند که حاوی نام نامزد جایگزین عدنان الزرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت عراق است.

حسین السلطانی از سران ائتلاف الفتح عراق نیز گفت: توافق بین نیروهای سیاسی شیعه برای معرفی فرد دیگری به جای الزرفی است. این فرد مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات خواهد بود.

پیش از این حسن فدعم نماینده جریان حکمت عراق از وجود توافق بر سر معرفی نامزد جدیدی برای نخست وزیری به رئیس جمهور خبر داده بود.

برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند 98، عدنان الزرفی از چهره های سیاسی عراق و استاندار سابق نجف را مأمور تشکیل کابینه جدید عراق کرد.

الزرفی روز یکشنبه از مجلس خواست تا زمان برگزاری جلسه ای را برای رأی گیری درباره برنامه دولت و ساختار کابینه اش مشخص کند.

نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه عراق روز شنبه شانزدهم فروردین برنامه دولت خود را به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

کارشناسان سیاسی با توجه به مخالفت گسترده فراکسیون های شیعه که اکثریت را در مجلس عراق در دست دارند، در توانایی الزرفی برای کسب رأی اعتماد از مجلس به دیده شک و تردید می نگرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1214

به "در نشست حنانه بین صدر و عامری چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نشست حنانه بین صدر و عامری چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید