رقابت های سیاسی و عوامل خارجی علت تأخیر در تشکیل دولت لبنان هستند

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از لبنان 24، حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان پس از بازگشت از سفر اخیر خود به قطر، سخنانی را عنوان کرد. وی با اشاره به استعفای کابینه خود طی حدود 9 ماه پیش گفت: نمی توان گفت که دولت ما مغلوب شد. ما خود را در برابر چالش های فراوان دیدیم. در 6 ماه نخست دولت خود با چالش های فراوانی روبرو شدیم اما از مبارزه با فساد دست نکشیدیم.

رقابت های سیاسی و عوامل خارجی علت تأخیر در تشکیل دولت لبنان هستند

بر اساس این گزارش، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه به مسأله تأخیر در تشکیل کابینه این کشور نیز اشاره نمود و گفت: تأخیر 9 ماهه در تشکیل کابینه جدید لبنان مسأله ای غیرقابل قبول محسوب می گردد.

دیاب در ادامه سخنان خود همچنین توضیح داد: رقابت های سیاسی و نیز بعضی عوامل خارجی از علل اصلی و اساسی تأخیر در تشکیل کابینه جدید لبنان هستند. من اولین نخست وزیری هستم که از همان ابتدا بر لزوم تشکیل دولت جدید تأکید کردم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان همچنین یادآور شد: همانطور که پیشتر نیز گفته بودم لبنان درحال حاضر در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. اکنون منابع اقتصادی اندکی برای کشور باقی مانده است و دیگر فرصت صبر کردن نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1872

به "رقابت های سیاسی و عوامل خارجی علت تأخیر در تشکیل دولت لبنان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت های سیاسی و عوامل خارجی علت تأخیر در تشکیل دولت لبنان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید