روستای استخرگاه روستای بکر و خوش آب و هوا در رودبار

به گزارش کالارنا، روستای استخرگاه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی رودبار شما را با روستای استخرگاه که یکی از روستاهای خوش آب و هوا و دیدنی بخش رحمت آباد شهرستان رودبار است آشنا خواهیم کرد.پس اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

روستای استخرگاه روستای بکر و خوش آب و هوا در رودبار

رودبار (به لهجه رودباری: روبار) یکی از شهرهای شمالی ایران در استان گیلان می باشد که وسیع ترین و متنوع ترین شهرستانِ این استان بشمار می رود. این شهر در مسیر اتوبان تهران - رشت و در 268 کیلومتری تهران و 60 کیلومتری رشت قرار گرفته است. رودبار یکی از دیدنی ترین شهرستان های گیلان است. از آن جایی که رودبار منطقه ای بین جاده ای به حساب می آید، خیلی ها برای خرید و استراحت این شهر زیبا و سرسبز را انتخاب می نمایند. اما جاهای دیدنی رودبار و جاذبه های گردشگری این منطقه انقدر زیبا و مجذوب کننده هستند که پیشنهاد می کنیم اگر گذرتان به رودبار افتاد سفرتان را طولانی تر کنید و چند شبی در این شهر زیبا اقامت داشته باشید. در ادامه شما را با روستای استخرگاه که یکی از مکان های گردشگری این شهر است آشنا خواهیم کرد..

روستای استخرگاه از توابع بخش رحمت آباد شهرستان رودبار می باشد. این روستا در فاصله 35 کیلومتری از شهرستان رودبار و 75 کیلومتری شهر رشت (مرکز استان گیلان) قرار گرفته است. این روستای خوش آب و هوا در دامنه کوه درفک و در دل جنگل های سر به فلک کشیده قرار گرفته است.

نام گذاری

در روستای استخرگاه دو استخر طبیعی یکی در ضلع شرقی و دیگری در ضلع غربی روستا وجود دارد که منظره ها بدیع و چشم نوازی در فصول مختلف سال می آفریند و نام روستای استخرگاه به علت وجود این دو استخر زیباست.

روستای زیبای استخرگاه دارای جاذبه های منحصر به فرد و طبیعی از جمله استخرطبیعی، جنگل سرسبز، تپه ای دارد که از بلندای آن میتوان به چشم اندازهای اطراف از جمله مسیر سرسبز سی دشت - دره دشت - غار2500ساله دربند رشی و محله های اطراف اشراف داشت و بعلاوه یکی از مسیرهای زیبا به سمت قله درفک از روستای استخرگاه می باشد.

اگر عاشق طبیعت گردی نیز باشید، آبشار استخرگاه که از کوه درفک سرچشمه می گیرد، در دل جنگل های بکر روستا، محلی هیجان انگیز برای گشت و گذار و ماجراجویی به شمار می رود. اگر قصد اقامت در روستا را دارید، اقامتگاه های بومگردی و کلبه های جنگلی زیادی در این روستا وجود دارد که می توانید پیش از سفر رزرو کنید و اقامتی دلپذیر در دل گیلان را تجربه نمایید. به علت نزدیکی روستای استخرگاه با تهران، بسیاری از آژانس ها این مقصد را برای برگزاری تورهای یک روزه و تورهای طبیعت گردی انتخاب می نمایند. اگر تمایل داشته باشید میتوانید از تورهای یک روزه استخرگاه استفاده نماید.

  • سوغات و صنایع دستی رودبار
  • دریاچه ویستان بره سر رودبار
  • راهنمای سفر به رودبار
منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2602

به "روستای استخرگاه روستای بکر و خوش آب و هوا در رودبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای استخرگاه روستای بکر و خوش آب و هوا در رودبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید