روش های خانگی برای داشتن موهایی بهتر

به گزارش کالارنا، از میوه ها ، سبزیجات و گیاهان مختلف می توان برای تقویت موها استفاده کرد. در دنیای امروز، هیچ چیز تقریباً دور از دسترس نیست و تقریباً می توان هر نوع گیاه ، روغن و ترکیبی را پیدا کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که در

روش های خانگی برای داشتن موهایی بهتر

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

از میوه ها ، سبزیجات و گیاهان مختلف می توان برای تقویت موها استفاده کرد. در دنیای امروز، هیچ چیز تقریباً دور از دسترس نیست و تقریباً می توان هر نوع گیاه ، روغن و ترکیبی را پیدا کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که در مکان مناسب در پی آن بگردید. مواد شیمیایی هرگز تأثیر مثبتی همچون ترکیبات طبیعی و واقعی نخواهند داشت.

روش های خانگی برای حفظ سلامت موها

عسل و روغن زیتون

تنها کاری که باید بکنید این است که اندازه مساوی عسل و روغن زیتون را مخلوط کنید و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. به خاطر داشته باشید که این مخلوط نرم کننده ای طبیعی است که مواد مغذی لازم برای ریشه موها را هم فراهم می نماید. از این مخلط بر خلاف نرم کننده های صنعتی که نباید برای ریشه موها استفاده کرد، می توان برای ریشه موها هم استفاده کرد. بعد از ماساژ دادن پوست سر آن را با یک حوله گرم به مدت 30 دقیقه بپوشانید. سپس، موهای خود را یک شامپوی معمولی بشویید.

مایونز

اگر موهای خشک دارید، 4 الی 5 قاشق چایخوری مایونز را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی موها باقی بماند. سپس، موهای خود را با آب بشویید. به خاطر داشته باشید که مایونز حاوی چربی ، تخم مرغ و پودر خردل است که مواد لازم برای بازگرداندن رطوبت پوست می باشند. بعد از شستن موها می توانید یک قاشق چایخوری عسل را در حدود 1 لیتر آب مخلوط کنید و از آن بهره ببرید. بعد از استفاده از این مخلوط موها را نشویید و اجازه دهید روی موها باقی بماند. استفاده از این مخلوط به نرمی موهای خشک یاری می نماید.

عسل ، لیمو و چای

برای درخشان شدن موها می توان از آب لیمو و عسل بعد از شستن موها استفاده کرد. بعد از استفاده از این مخلوط موهای خود را نشویید و اجازه دهید روی موها باقی بماند. لیمو نرم کننده ای طبیعی است و باعث درخشندگی موها می گردد. از لیمو به طور گسترده ای در نرم کننده ها و روش های گیاهی استفاده می گردد. لیمو بعلاوه دارای خاصیت ضد عفونی کننده و جمع کننده است و به درمان شوره سر یاری می نماید. مخلوط چای و آب لیمو برای تمیز کردن چربی موها بدون تغییر دان pH موها یا خشک کردن موها مفید است.

آب پوست پرتقال و حبوبات

هر نوع حبوباتی را که می خواهید در آب خیس کنید. در همین زمان، پوست یک عدد پرتقال را بجوشانید و آب آن را با آب حبوبات مخلوط کنید. از مخلوط آب حبوبات و آب پوست پرتقال می توان برای موهای چرب استفاده کرد.

انگور فرنگی و آب لیمو

از روش های مختلفی می توان برای تیره تر کردن رنگ موها استفاده کرد. انگور فرنگی یکی از برترین میوه ها برای حفظ سلامت موهاست. از عصاره انگور فرنگی می توان برای تمیز کردن و نرم کردن موها استفاده کرد. شما می توانید از مخلوط انگور فرنگی خشک شده به همراه آب لیمو برای جلوگیری از سفید شدن موها بهره ببرید. با استفاده از مخلوط انگور فرنگی و آب لیمو سفید شدن موها به تدریج متوقف خواهد شد و موها بسیار سالم تر از قبل خواهند بود. از فلفل سیاه هم می توان برای تیره تر کردن رنگ موها و پیشگیری از سفید شدن زود هنگام موها استفاده کرد. مخلوط کردن فلفل سیاه با ماست و استفاده از آن برای تثبیت رنگ موها مفید است. حداقل یک بار در هفته از این مخلوط بهره ببرید تا از سفید شدن موها جلوگیری کنید و موهایی نرم داشته باشید.

موز ، تخم مرغ و شیر

یک عدد موز را با یک عدد تخم مرغ و نصف فنجان شیر مخلوط کنید. اندازهی روغن زیتون به این خمیر اضافه کنید و از آن به اسم ماسک مو بهره ببرید. اجازه دهید این مخلوط به مدت نیم ساعت روی موها باقی بماند. سپس، موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. استفاده از مخلوط موز ، تخم مرغ و شیر به نرم کردن موها یاری می نماید.

روغن نارگیل و آب لیمو

شوره سر یکی از مسائل شایع مو به تعداد می رود. با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل می توان شوره سر را درمان کرد. آب نصف عدد لیمو را بگیرید و با روغن نارگیل مخلوط کنید. موهای خود را با آن ماساژ دهید. بعد از دو هفته می توانید نتایج مطلوب آن را مشاهده کنید. شما بعلاوه می توانید یک قاشق چایخوری کافور را با اندازه مساوی روغن نارگیل و خردل مخلوط کنید و از آن بهره ببرید.

شیر نارگیل و لیمو

شیر نارگیل را با آب لیمو مخلوط کنید و آن را در یخچال قرار دهید تا لایه خامه مانند روی آن تشکیل گردد. سپس، آن را روی سر خود بمالید و با یک حوله گرم حدوداً یک ساعت بپوشانید. سپس، با یک شامپوی معمولی و آب گرم موهای خود را بشویید. استفاده از این روش 3 بار در هفته به تدریج رشد موها را افزایش می دهد.

روغن نارگیل و مخلوط گیاهی

برای جلوگیری از سفید شدن موها می توان برگ کاری را پودر کرد و آن را با روغن نارگیل جوشاند. از این روغن می توانید یک بار در هفته بهره ببرید. استفاده از این روش سفید شدن موها و ریزش مو را کاهش می دهد.

نکاتی برای سلامت موها

با استفاده از بعضی روش های خانگی می توان از بروز بعضی مسائل شایع مو پیشگیری کرد. البته، با مراقبت مناسب از موها می توانیم مطمئن باشیم که هرگز دچار این مسائل نخواهیم شد.

اندازهی زنجبیل را با عسل مخلوط کنید و روزانه یک قاشق چایخوری مصرف کنید.

از شامپوهای طبیعی بهره ببرید. استفاده از شامپوهای به اصطلاح دارویی ممکن است باعث تشدید شدن مشکل یا بروز مسائل نو گردد.

به طور منظم مدفوع خود را دفع کنید.

سبزیجات دارای برگ سبز ، سالاد ، شیر و میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف پروتئین و مواد غذایی مانند مخمر ، جوانه گندم ، دانه سویا و ویتامین A را افزایش دهید.

استفاده از آب کاهو و اسفناج برای تحریک رشد موها مفید است. استفاده از آب کاهو و اسفناج ویتامین های لازم برای سلامت پوست و پوست سر را فراهم می نماید. استفاده از مخلوط آب یونجه با آب هویج و کاهو هم برای سلامت موها مفید است.

ماساژ دادن روزانه موها با روغن نارگیل و آب لیمو هم توصیه می گردد. استفاده از آب برگ گشهم برای موها هم مفید است.

برای تهیه ماسک مو می توانید از مخلوط یک عدد موز ، یک فنجان شیر و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بهره ببرید.

علاوه بر آنچه گفته شد، ورزش کردن منظم ، استفاده از رژیم غذایی مناسب ، کاهش استرس و تفکر مثبت می تواند به حفظ سلامت موها یاری کند.

منبع: راسخون
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2097

به "روش های خانگی برای داشتن موهایی بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های خانگی برای داشتن موهایی بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید