رویارویی دو کشور هند و چین این بار در مجلس نپال

به گزارش کالارنا، با بالا دریافت تنش های سیاسی میان هند و چین، ابقا یا عزل نخست وزیر کشور نپال برای دهلی نو و پکن وضعیتی مهم و معین کننده پیدا نموده است.

رویارویی دو کشور هند و چین این بار در مجلس نپال

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، شرما اولی نخست وزیر نپال که طی ماه های اخیر مواضع ضد هندی مهمی داشته با اختلافات داخلی در کشورش روبرو شده و برای بقا باید در مجلس با پیکی داهال معاون حزب کمونیست نپال و یکی از سیاستمداران مخالف خود روبرو گردد.

این رسانه هندی نوشت: شرما اولی در حالی به مصاف سرنوشت خود در مجلس نپال می رود که سفیر چین در نپال نقش مهمی در بحران های فعلی این کشور دارد و کوشش می نماید تا از ابقای اولی حمایت کند.

شرما اولی اخیرا نقشه ای از کشور نپال منتشر نموده و آن را به تصویب رسانده که تمام مناطق مورد مناقشه با هند را به خاک نپال ضمیمه نموده است.

این اقدام او از سوی ملی گرایان نپال مورد حمایت نهاده شده ولی به همان میزان از سوی هند با واکنش منفی روبرو شده است.

اولی با توجه به افزایش مواضع رسانه های هندی نسبت به او و دولتش دستور داد تمام رسانه های هندی در نپال فیتلر شوند این اقدام او نیز به شدت مورد حمایت چین نهاده شد.

در سوی دیگر هند کوشش کرد با حمایت از احزاب مخالف اولی و سیاستمداران مخالف او بازی سیاسی در نپال را به سود خود پایان دهد.

نخست وزیر نپال با اذعان به نقش مستقیم هند در اعتراض بعضی سیاستمداران نسبت به او و دولتش گفت: ما اکثریت را در اختیار داریم و هند نمی تواند باعث عزل و حذف ما از صحنه قدرت گردد.

این درحالی است که تنش میان هند و چین نیز به شدت ادامه دارد و پکن نیز تمایل دارد تنش در مرزهای غربی و شرقی هند افزایش پیدا کند تا دهلی نو نتواند تمرکز لازم را داشته باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1389

به "رویارویی دو کشور هند و چین این بار در مجلس نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویارویی دو کشور هند و چین این بار در مجلس نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید