زنجیر انسانی کشورهای بالتیک در حمایت از معترضان بلاروسی

به گزارش کالارنا، سه دهه پس از تشکیل یک زنجیر انسانی گسترده برای استقلال، هزاران تن از مردم در کشورهای حوزه بالتیک این کار را مجددا به خاطر بلاروس انجام دادند.

زنجیر انسانی کشورهای بالتیک در حمایت از معترضان بلاروسی

به نقل از خبرگزاری دویچه وله، هزارن تن از مردم لیتوانی در سی و یکمین سالروز اعتراض مشهور راه بالتیک یا زنجیر بالتیک به منظور نمایش همبستگی با معترضان در بلاروس، یک زنجیر انسانی تشکیل دادند.

اعتراض راه بالتیک که به زنجیر بالتیک یا زنجیر آزادی نیز معروف است یک لحظه مهم و حیاتی در این منطقه بود. در جریان این اعتراض میلیون ها تن یک زنجیر انسانی به طول 600 کیلومتر در سرتا سر لیتوانی، لتونی و استونی تشکیل دادند تا تمایل خود را برای استقلال ابراز کنند.

روز یکشنبه هزاران تن به این زنجیر انسانی که به طول 30 کیلومتر از ویلنیوس پایتخت لیتوانی تا مرز بلاروس کشیده شده بود، پیوستند.

چهره های سیاسی در لیتوانی از جمله گیاناس ناسدا، رئیس جمهور این کشور به راهپیمایی کنندگان پیوستند.

ناسدا در توییتی نوشت: سه دهه پیش، مردم لیتوانی به همراه برادران خود در لتونی و استونی یک زنجیر انسانی تشکیل دادند. اعتراض راه بالتیک حامل پیام آزادی بود. امروز مردم بلاروس پیام خود را به جهانیان می دهند؛ آنها می خواهند آزاد باشند.

راهپیمایی هایی نیز در لتونی برگزار گشت؛ جایی که صدها معترض در امتداد مرز با بلاروس راهپیمایی کرده و یک زنجیر انسانی را تشکیل دادند و گاردهای مرزی بلاروس از آن طرف مرز شاهد این رویداد بودند.

سازمان دهنده اصلی این رویداد گفت: این راه بالتیک ما برای ابراز همبستگی با تمامی مردم در بلاروس است.

زنجیرهای انسانی نیز در تالین، پایتخت استونی و در امتداد پل چارلز در پراگ برنامه ریزی شده است.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دولت بلاروس از اقدامات این سه کشور همسایه حمایت کرد. وی پس از آنکه انتخابات 9 مه منجر به یک جنبش اعتراضی گسترده خواهان برکناری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس شد، فورا به لیتوانی فرار کرد و در حال حاضر در این کشور زندگی می کند.

وی گفت: این زنجیرهای انسانی نه تنها برای من بلکه برای کل مردم بلاروس خیلی ارزشمند است و مردم کشور من این حمایت را احساس می کنند. این اقدام بسیار زیباست. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1453

به "زنجیر انسانی کشورهای بالتیک در حمایت از معترضان بلاروسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجیر انسانی کشورهای بالتیک در حمایت از معترضان بلاروسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید