تور ارزان استرالیا: استرالیا: تجارت آزاد کانبرا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف ها است

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر تجارت استرالیا در حالی که کانبرا کوشش می نماید روابط خود با پاریس را پس از لغو قرارداد 40 میلیارد ساخت زیردریایی به وسیله فرانسه ترمیم کند، مدعی شد که توافق تجاری استرالیا و اتحادیه اروپا سود متقابل خواهد داشت و به اعضای اتحادیه اروپا اجازه می دهد در منطقه ایندوپاسیفیک حضور پررنگ تری داشته باشند.

تور ارزان استرالیا: استرالیا: تجارت آزاد کانبرا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف ها است

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

دان تهان وزیر تجارت استرالیا امروز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا جهت پیشبرد توافق تجاری با این کشور اهتمام ورزد.

تهان در همین رابطه در سخنرانی خود در کانبرا مدعی شد: تجارت آزاد استرالیا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف ها است.

وی در ادامه ادعایش اضافه کرد: اتحادیه اروپا از آن به اسم راهی برای تقویت تعامل با (منطقه) ایندوپاسیفیک استفاده خواهد نمود چرا که آنها متوجه شده اند که این منطقه وزن مالی دنیا را به دوش می کشد.

صحبت های فوق در حالی بیان شده است که پیشتر مایکل راث وزیر امور اروپایی آلمان گفته بود که تصمیم استرالیا و آمریکا برای اینکه فرانسه را از قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا کنار بگذارند، هشداری بود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا باید توانایی استقلال عمل خود را افزایش دهد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه در جریان نشستی در نیویورک با بحث در خصوص لغو سفارش زیردریایی های فرانسوی از سوی استرالیا به علت توافق تازه با آمریکا و انگلیس موسوم به پیمان آکوس، از فرانسه حمایت و با این کشور اعلام همبستگی کردند.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست غیرعلنی وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه گردهمایی سالانه سازمان ملل متحد، گفت: ما برای دستیابی به یک منطقه با ثبات و صلح آمیز در منطقه ایندوپاسیفیک که چین به اسم قدرتی روزافزون در آن واقع شده است؛ به همکاری و هماهنگی بیشتر و اختلاف کمتر نیازمندیم.

هنوز تعیین نیست که آیا بروز این اختلاف بر دور بعدی مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا که قرار است 12 اکتبر (20 مهر) برگزار گردد، تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

لازم به شرح است که استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2073

به "تور ارزان استرالیا: استرالیا: تجارت آزاد کانبرا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: استرالیا: تجارت آزاد کانبرا و اتحادیه اروپا به نفع همه طرف ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید