سامسونگ با استراتژی ببر فاصله خود را با اپل کاهش می دهد

به گزارش کالارنا، در حالی که فقط چهار روز تا یکی از مهم ترین رویدادهای سال 2022 یعنی رونمایی از سری گلکسی S22 زمان به جای مانده، سامسونگ یک بنر ویدیویی تبلیغاتی را منتشر کرد که به استراتژی ببر این شرکت اشاره دارد. ظاهرا سامسونگ می خواهد سال جاری در زمینه های مختلف، اپل را به شکلی جدی به چالش بکشد.

سامسونگ با استراتژی ببر فاصله خود را با اپل کاهش می دهد

تا رونمایی از گوشی های سری گلکسی S22 زمان زیادی باقی نمانده است. بنابراین جای تعجبی نخواهد داشت اگر بگوییم در رابطه با پرچم داران سامسونگ هرآنچه که باید را در اختیار داریم. اما در این مطلب قصد داریم به استراتژی ببر سامسونگ بپردازیم. استراتژی که پیش از این هم ویدیویی در رابطه با آن منتشر شد و نشان می داد سامسونگ می خواهد در زمینه عکاسی و فیلم برداری، در سال 2022 بی نظیر ظاهر گردد. در نمایشگاه CES 2022 بود که یکی از مقامات شرکت کره ای گفت برنامه بلندمدت آن ها این است که بتوانند در بازار آمریکا، فاصله خود را با اپل به حداقل برسانند و گویا این کار را با استراتژی ببر انجام خواهد داد.

استراتژی سامسونگ اما تشکیل شده از پنج عبارت مختلف است که با کنار هم قرار دادن حرف اول هر یک از آن ها کلمه انگلیسی TIGER به معنای ببر بدست می آید. در ویدیوی تازهی هم که سامسونگ منتشر کرد، ببری را شاهد هستیم که برای گرفتن فوتون های نوری کوشش می نماید و در نهایت شیشه محافظ خود را هم می شکند. اما نکته مهم، روشنایی است که بعد از لمس آیکون شبیه به شاتر آن محیط نسبتا تاریخ را فرا می گیرد. عبارت آماده هستید که قوانین را بشکنید در آخر ویدیو هم به نمایش در آمد تا به صورت کلی به این نتیجه برسیم که کهکشانی های سامسونگ در زمینه عکاسی بی نظیر خواهند بود.

البته آنچه قرار است در این زمینه عملکرد عالی داشته باشد طبیعتا گلکسی S22 اولترا است. پرچم داری که نماینده اصلی سامسونگ برای رقابت با برترین های سال 2022 و در واقع تلفیقی از برترین های سری نوت و S به شمار میرود. اما می پردازیم به استراتژی ببر سامسونگ تا ببینیم اصلا چرا این استراتژی این گونه نام گذاری شده است. طبق رسانه کره ای The Korea Herald این 5 جمله به توضیح زیر هستند.

  • برند شماره 1 در تمام بخش ها
  • افزایش سهم بازار در بخش گوشی های گران تر از 600 دلار
  • کاهش فاصله با اپل
  • توسعه کسب و کار به خصوص در زمینه ایربادزهای بی سیم
  • رکوردشکنی در سال تازه و فراتر رفتن از حد انتظارات

با کنار هم قرار دادن حرف اول کلمات ابتدایی این جملات در زبان لاتین، کلمه TIGER به معنای ببر بدست می آید. شاید این ایده برای برخی ها خنده دار و بی معنی به نظر برسد اما سامسونگ در زمینه گوشی های مالی و میان رده با مشکل جدی روبرو شده است چرا که شرکت های چینی دست به دست هم داده اند تا با عرضه گوشی های قدرتمند با قیمت مناسب، بازار را در این بخش در دست بگیرند. این شرکت ها شامل شیائومی، اوپو، ویوو، وان پلاس، ریلمی و… می شوند که واقعا هم عملکرد فوق العاده ای در این زمینه دارند.

از آنجایی هم که دیگر هواوی در بین برترین های بازار دیده نمی گردد، سهم آن بین شرکت های اندرویدی دیگر تقسیم شد اما به جای اینکه بیشتر این سهم به سامسونگ برسد، اپل توانست در چین، سهم های هواوی را در زمینه فروش گوشی های بالارده مال خود کند. در اروپا البته سامسونگ بود که توانست از خروج هواوی سود ببرد و در بازار آمریکا هم خروج LG باعث افزایش سهم سامسونگ شد. سامسونگ اما در کوشش است تا بتواند اپل را در بازار آمریکا به چالش بکشاند؛ جایی که شرکت کوپرتینویی حدود نیمی از سهم را در اختیار دارد.

عکاسی و فیلم برداری با توجه به استراتژی ببر سامسونگ

سوا از اینکه این سال در تقویم چینی ببر نام دارد، یکی دیگر از دلایلی که سامسونگ ببر را برای تیزرهای تبلیغاتی خصوصا برای نمایش قدرت دوربین گوشی هایش انتخاب کرد این است که این حیوان در شب دید فوق العاده خوبی دارد و می تواند حتی همه چیز را به صورت رنگی مشاهده کند.

سامسونگ می گوید کمپین ببر در شهر از امروز در شهرهای بزرگ در سراسر جهان نظیر نیویورک، لندن، دوبی، کوالالامپور و سئول شروع خواهد شد و به همین دلیل بیلبوردهای تبلیغات سه بعدی را هم مشابه آنچه که در ویدیویی بالا مشاهده کردید، در این شهرها هم شاهد خواهیم بود.

سامسونگ قرار است برای گلکسی S22 اولترا از نمونه پیشرفته سنسور 108 مگاپیکسلی خود استفاده کند که عملکرد آن در زمینه جذب نور فوق العاده بهتر از نسل گذشته خواهد بود. بعلاوه، بهبود احتمالا 48 درصدی لرزشگیر اپتیکال هم مزید بر دلیل خواهد شد که عملکرد گلکسی S22 اولترا را در زمینه خنثی سازی لرزش های ناخواسته و در نتیجه ثبت و ضبط تصاویر و ویدیو، حتی بهتر از نماینده های اپل باشد. حال باید دید چه پیش خواهد آمد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2254

به "سامسونگ با استراتژی ببر فاصله خود را با اپل کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ با استراتژی ببر فاصله خود را با اپل کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید