آغاز مذاکرات ظریف با مقامات گرجستان

به گزارش کالارنا، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود در گفت وگو با مقامات گرجستان با توجه به فضای جدید بین المللی موانع همکاری های دو جانبه برطرف یا کاهش داده می گردد و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش می رویم.

آغاز مذاکرات ظریف با مقامات گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف بعد از سفر دوره ای خود به آذربایجان، روسیه و ارمنستان، صبح امروز در چهارمین ایستگاه از این تور دیپلماتیک وارد گرجستان شد. وی به محض ورود به تفلیس اظهار کرد: منطقه ما شرایط بسیار سختی را گذرانده است و الان احتیاج است آن شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. باید از شرایط جدید برای همکاری در منطقه استفاده کنیم تا اطمینان حاصل گردد دوباره جنگ و درگیری در منطقه ما اتفاق نیفتد.

وزیر امور خارجه درباره رایزنی های خود با مقامات گرجستان گفت: ایران و گرجستان ارتباط دیرینه ای باهم دارند و زمینه همکاری در حوزه ترانزیت با گرجستان بسیار خوب است.

وی با اشاره به سفر پیشین خود به گرجستان ادامه داد: علاوه بر روابط دوجانبه درباره همکاری منطقه ای گفت وگو و گفتگو می کنیم.

وزیر امور خارجه یادآور شد: حساسیت های دوستان ما در گرجستان را درباره بعضی کشورها می دانیم و کوشش می کنیم از چارچوب های منطقه ای برای همکاری و کاهش تشنج ها و تنش ها استفاده کنیم.

ظریف گفت: امیدوارم بتوانیم در این گفت وگوها با توجه به فضای جدید بین المللی موانع همکاری های دو جانبه برطرف یا کاهش داده گردد و به سمت همکاری بیشتر بین دو کشور پیش برویم.

وی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت همکاری های بسیار مثبتی در دو کشور وجود دارد،گفت: کریدور جنوب غرب که هم با آذربایجان و هم ارمنستان در این زمینه صحبت کردیم به گرجستان ختم می گردد و به وسیله گرجستان به دریای سیاه می رود و این راستا می تواند برای ما، گرجستان و کشورهای راستا بسیار مفید باشد.

محمدجواد ظریف در ادامه در میدان قهرمانان شهر تفلیس حضور یافت و با اهدای تاج گل به یادمان قهرمانان ملی گرجستان ادای احترام کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1684

به "آغاز مذاکرات ظریف با مقامات گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مذاکرات ظریف با مقامات گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید