ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی برای رفع آسیب های اجتماعی

به گزارش کالارنا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی برای رفع آسیب های اجتماعی، گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند نقش قابل ملاحظه ای در فرهنگ سازی و آگاه سازی شهروندان داشته باشند و ضروری است ادارات دولتی راه را برای استفاده از ظرفیت کنش گران اجتماعی و مدنی هموار کنند.

ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی برای رفع آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگاران، بدر شکوهی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان سراب، با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر وامید برای تقویت همبستگی اجتماعی و پویایی فرهنگی در سطح جامعه، افزود: به رغم محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه، بودجه قابل توجهی توسط وزارت کشور برای مقابله با آسیب های اجتماعی اختصاص یافته است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 16 تفاهم نامه با موسسات و تشکل های مردم نهاد با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از اقشار در معرض آسیب مانند بچه ها کار و زنان بی سرپرست، سامان دهی تکدی گری و ارائه خدمات به حاشیه نشینان در سطح استان منعقد و عملیاتی شده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، رفع مسائل کشور را در گرو همکاری و تعامل نزدیک مردم و مسئولان دانست و بر آمادگی اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری برای حمایت از تلاش هایی که برای ارتقای فرهنگ و همبستگی اجتماعی در سطح استان صورت می گیرد تاکید کرد.

فرماندار سراب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان در حوزه اجتماعی و فرهنگی، بر ضرورت همکاری و هم افزایی مردم و مسئولان برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

ثقفی با معرفی سراب به عنوان یکی از شهرستان های مذهبی و فرهنگی استان، دینداری و التزام به موازین اخلاقی را مهم ترین خصوصیات اهالی سراب عنوان نمود و یادآور شد: این خصوصیات را باید حفظ و تقویت کرد تا از بسیاری از چالش ها و خطراتی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی وجود دارد جلوگیری شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی پس از این جلسه از مرکز نگهداری سالمندان و معلولان شهرستان سراب بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 751

به "ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی برای رفع آسیب های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تدوین نقشه راه و برنامه عملیاتی برای رفع آسیب های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید