طالبان: دولت موقت مشکل افغانستان را حل نمی کند

به گزارش کالارنا، درحالیکه موضوع ایجاد دولت موقت در افغانستان شدت گرفته و آمریکا نیز طرح دولت مشارکتی را مطرح نموده طالبان تاکید نمود که این طرح مسائل افغانستان را حل نمی کند.

طالبان: دولت موقت مشکل افغانستان را حل نمی کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با رد حمایت این گروه از طرح ایجاد دولت موقت توضیح داد که دولت های موقت سابقه خوبی در زمینه حل بحران افغانستان ندارند و چنین طرحی نمی تواند مسائل افغان ها را برطرف کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نعیم به کابل نیوز گفت که به جای تکرار تجربه های تلخ گذشته باید کوشش کرد تا مذاکرات صلح افغانستان تسریع گردد زیرا دولت های موقت طی 40 سال گذشته مسائل افغان ها را حل نکرده، بلکه آنها را تشدید کرده و این آزمایش نتایج خوبی نداشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین در توئیتی از ملاقات ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و عبدالحکیم حقانی رئیس تیم مذاکراتی این گروه با خلیلزاد و ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اطلاع داد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که در این نشست دو طرف تعهد خویش به توافقنامه قطر را ابراز کرده و درباره اجرای کامل آن گفت وگو نمودند.

براساس بیانیه منتشر شده، دو طرف همچنین درباره شرایط کنونی افغانستان و سرعت و موثر بودن فرایند جاری مذاکرات بین الافغانی بحث و گفتگو کردند.

این درحالی است که وال استریت ژورنال می گوید خلیلزاد در ملاقات با طالبان پیشنهاد گفت وگو درباره دولت موقت را مطرح کرده و طرح جدید کاخ سفید برای صلح افغانستان نیز احتمالاً توافق صلح بین دولت ترامپ و طالبان را کنار گذاشته و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به تاخیر می اندازد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1823

به "طالبان: دولت موقت مشکل افغانستان را حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: دولت موقت مشکل افغانستان را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید