عراق، جزئیات ملاقات هیئت سیاسی جریان صدر با سید عمار حکیم

به گزارش کالارنا، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ملاقات با هیئتی از جریان صدر بر اهمیت مشخص تکلیف قانون دادگاه فدرال و ضرورت تایید نتایج انتخابات توسط این دادگاه و همچنین بر ضرورت مشخص سازوکاری برای انحلال مجلس به عنوان لازمه برگزاری انتخابات پیش از موعد تاکید نمود.

عراق، جزئیات ملاقات هیئت سیاسی جریان صدر با سید عمار حکیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت و ائتلاف عراقیون، در جلسه ای با حضور تعدادی از اعضای این ائتلاف و هیئت سیاسی جریان صدر تازه ترین تحولات سیاسی عراق و تحولات منطقه و تأثیر آنها بر عراق را آنالیز کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نشست حکیم روابط تاریخی جریان شهید محراب با جریان صدر را یادآوری و بر ادامه همکاری و هماهنگی در مواضع در راستای خدمت به طرفداران هر دو جریان و عموم ملت عراق تاکید نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این ملاقات همچنین تازه ترین تحولات سیاسی و پرونده انتخابات و تدارکات لازم برای اجرای آن از جمله امنیت انتخاباتی و نظارت بین المللی در عین صیانت از حاکمیت ارضی کشور آنالیز شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر اهمیت مشخص تکلیف قانون دادگاه فدرال به عنوان یکی از الزامات هر انتخابات و ضرورت تایید نتایج انتخابات توسط این دادگاه و همچنین بر ضرورت مشخص ساز و کاری برای انحلال مجلس به عنوان لازمه اجرای انتخابات پیش از موعد تاکید نمود.

حکیم همچنین درباره تصور خود پیرامون ائتلاف فرا قومیتی و فرا فرقه ای به عنوان یک متغیر راهبردی در فضای سیاسی کشور و امکان ایجاد یک تیم مسئول در برابر موفقیت ها و شکست ها شرح داد.

در موضوع بودجه نیز رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت حمایت از اقشار کم درآمد و توزیع عادلانه ثروت ها و تثبیت مالکیت ملت عراق بر ثروت های این کشور به موجب قانون اساسی و اهمیت تأمین فرصت های شغلی از راه تقویت بخش خصوصی و خدمت رسانی به استان های آسیب دیده از سیاست های رژیم گذشته یا تروریسم تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1760

به "عراق، جزئیات ملاقات هیئت سیاسی جریان صدر با سید عمار حکیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، جزئیات ملاقات هیئت سیاسی جریان صدر با سید عمار حکیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید