فدریکا موگرینی در نشستِ ضد ایرانی ورشو شرکت نمی کند

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، یک سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در نشست ضد ایرانی که قرار است ماه آینده میلادی در ورشو پایتخت لهستان برگزار گردد، شرکت نخواهد کرد.

فدریکا موگرینی در نشستِ ضد ایرانی ورشو شرکت نمی کند

لازم به ذکر است این نشست ضد ایرانی تحت عنوان نشستی در سطح وزراء با هدف ترویج آینده ای توأم با صلح و ثبات در خاورمیانه(!) به ابتکار عمل واشنگتن در تاریخ 24 و 25 بهمن ماه در ورشو برگزار خواهد شد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با ادعای حضور نمایندگانی از بیش از 70 کشور دنیا، موضوع ایران را محور اصلی این نشست خواند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام، با فراخواندن دیپلمات ارشد لهستان مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام طرف لهستانی در همراهی با آمریکا برای برگزاری این نشست را اعلام نموده و متذکر شد که این یک حرکت خصمانه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است و انتظار می رود لهستان از همراهی با آمریکا در برگزاری این نشست خودداری نماید.

افزون بر آن، یک وبگاه غیردولتی و ضد جنگ موسوم به کُد پینگ با مشارکت جمعی از فعالان اجتماعی و سیاسی آمریکا و انتشار یک طومار، خواهان تحریم نشست ضدایرانی لهستان از سوی کشورهای اروپایی شده است.

در بخشی از این طومار می خوانیم: به جای برگزاری نشستی در راستای تقابل با ایران، ضروری است که دنیا برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای فشار بیشتری اِعمال کند. این دشمنی آمریکا علیه ایران است که به بی ثباتی خاورمیانه دامن زده و با تهدید فزاینده شروع یک جنگ جدید در منطقه همراه است..

لازم به ذکر است که تاکنون بیش از 3 هزار نفر این طومار آنلاین را امضا نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 451

به "فدریکا موگرینی در نشستِ ضد ایرانی ورشو شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدریکا موگرینی در نشستِ ضد ایرانی ورشو شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید