مجردها احتمالا می توانند در طرح نهضت ملی مسکن از دی ماه ثبت نام نمایند

به گزارش کالارنا، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از احتمال ثبت نام مجردهای بالای 25 سال در سامانه طرح نهضت ملی مسکن از اواخر دی ماه اطلاع داد.

مجردها احتمالا می توانند در طرح نهضت ملی مسکن از دی ماه ثبت نام نمایند

به گزارش خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست روز (یک شنبه 12 دی ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آنالیز طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان دستور کار ابتدایی کمیسیون بود که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مجددا برای چکش کاری بیشتر به کمیته نظام های فنی، اجرایی و مهندسی کمیسیون فرستاده گردد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه نمود: دستور کار دوم کمیسیون، استماع گزارش مسئولان جمعیت هلال احمر در مورد اقدامات آنها در منطقه زلزله زده اندیکا بود. بر اساس گزارش ارائه شده، در حال حاضر فرایند احداث و بازسازی واحدهای مسکونی در جریان بوده و پیشرفت فیزیکی آنها حدود 40 الی 50 درصد ارزیابی می گردد.

وی اضافه نمود: از طرفی عمده مطالبات مردم در مورد افزایش مراکز خدمات رفاهی، احداث مراکز بهداشتی و ترمیم و بهبود راه ها و معابر است. روز گذشته هم رئیس جمعیت هلال احمر از این منطقه بازدید نموده و در جریان شرایط امداد رسانی به مردم قرار گرفته اما با توجه به فرار رسیدن فصل سرما و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، باید این مجموعه و سایر نهادهای خدمات رسان، به موضوع بهداشتی و سلامتی مردم توجه بیشتری داشته باشند ضمن اینکه انتظار داریم هرچه سریع تر نسبت به بازسازی معابر و جاده های منتهی به این منطقه اقدام گردد.

ایری اظهار کرد: دستور کار دیگر نشست امروز کمیسیون عمران، استماع گزارش، معاون شهرسازی وزارت راه در مورد عملیات ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن بود؛ بر اساس گزارش وی هم اکنون بیش از 2 میلیون 350 هزار خانوار در 721 شهر مشمول این طرح ثبت نام نموده اند از طرفی متاسفانه در 660 شهر دیگر به علت عدم تامین زمین، هنوز امکان ثبت نام وجود ندارد.

وی اضافه نمود: وی بعلاوه به ارائه پیشنهاد ثبت نام مجردهای بالای 25 سال در سامانه طرح نهضت ملی مسکن به وزیر راه و شهرسازی اشاره نموده و شرح داد که شرط تحویل واحد های مسکونی این طرح به مجردها، تاهل بوده و در صورتی که ازدواج نکنند، تمامی قیمت ها اعم از زمین، پروانه، مالیات و ... برای آنها به روز و به صورت کارشناسی محاسبه خواهد شد. به گفته وی احتمالا ثبت نام مجردها از اواخر دی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن فراهم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان اعضای کمیسیون عمران نیز هر کدام در رابطه با مقدار پیشرفت عملیات احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن و چالش های پیش روی این طرح، مطالب خودشان را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2324

به "مجردها احتمالا می توانند در طرح نهضت ملی مسکن از دی ماه ثبت نام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجردها احتمالا می توانند در طرح نهضت ملی مسکن از دی ماه ثبت نام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید