مرمت حمام تاریخی عجبشیر رو به اتمام است

به گزارش کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اتمام مرمت حمام نوبهار شهرستان عجبشیر اطلاع داد.

مرمت حمام تاریخی عجبشیر رو به اتمام است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان این مطلب گفت: تاریخچه بنا به صورت دقیق در دست نیست، اما بر اساس شواهد موجود، قدمت بنا 150 الی 200 سال تخمین زده می گردد و زمان احداث آن را به زمان قاجار نسبت می دهند. اما شواهد کالبدی، مشخصات معماری و شیوه اجرای ساختمان حمام، گواه از دوره پهلوی اول نیز دارد.

او به اقدامات انجام یافته قبل از مرمت در این بنای تاریخی از جمله سبک سازی، اجرای کانال، کف سازی، سفید کاری، عایق کاری و اجرای تاسیسات اشاره نمود و اضافه نمود: در حال حاضر مرمت این بنا با اعتباری بالغ بر 1500 میلیون ریال در حال تداوم و تکمیل است.

آبدار از مراحل اجرایی این طرح سخن به میان آورد و گفت: تکمیل مرمت بخش تاریخی حمام و تکمیل ساختمان اداری در امسال در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در مورد برنامه های آینده این اداره کل در راستای تکمیل پروژه مرمتی حمام نوبهار شهرستان عجبشیر گفت: در برنامه های آینده این پروژه، اتمام سفت کاری ساختمان اداری، اجرای نازک کاری ساختمان اداری، تهیه و نصب درب و پنجره، ساماندهی تاسیسات حمام تاریخی و اجرای تاسیسات بخش اداری و اتمام مراحل مرمت حمام تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

آبدار در انتها اظهار داشت: حمام تاریخی نوبهار شهرستان عجبشیر پس از اتمام پروژه طبق طرح مصوب، با کاربری فرهنگی و آموزشی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 602

به "مرمت حمام تاریخی عجبشیر رو به اتمام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت حمام تاریخی عجبشیر رو به اتمام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید