مزه خوشمزه ترین ساندویچ های جهان زیر دندان شما ، گردشگری غذا

به گزارش کالارنا، در این مطلب از خوشمزه ترین ساندویچ های جهان و ساندویچ های معروف جهان برایتان می گوییم که در سفرهایتان به دور جهان، حتما باید آن ها را امتحان کنید. اگر شما هم به خوراکی ها و طعم های متنوع آنها عشق میورزید باید به شما این مژده را بدهم که این پست برای شما ، بله دقیقا برای شما نوشته شده است. پس با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه اطلاعاتی درمورد 15 ساندویج مشهور جهان بدست بیاریم. مسلما یکی از هیجان انگیزترین جذابت های سفر میتواند امتحان کردن غذاهای محلی و مشهور آن منطقه باشد. ما در این مطلب قصد داریم همراه شما سفری البته از نوع مجازی به 15 کشور جهان داشته باشیم و با هم طعم شیرین و دلچسب 15 ساندویچ معروف این کشور ها رو بچشیم.

مزه خوشمزه ترین ساندویچ های جهان زیر دندان شما ، گردشگری غذا

استرالیا Vegemit

شاید بگردد گفت این ساندویچ یکی از ساندویچ های معروف دنیا و ساده ترین ساندویچ هاست. برای تهیه این ساندویچ استرالیایی قط اندازهی وجمیت (نوعی سس استرالیایی که از سبزیجات و ادویه تهیه می گردد) و پنیر و نان تست ضروری است و شما با همین مواد ساده میتوانید طعم دلچسبی را تجربه کنید . پس همین الان امتحانش کنید.

شیلی Chacarero

یکی از ساندویچ های معروف دنیا، ساندویچی غول پیکر است که در آن اندازه زیادی استیک ، لوبیای سبز ، فلفل تند و گوجه فرنگی استفاده شده. مسلما شیلیایی ها از هوردن این ساندویچ بسیار بزرگ ، مجلل و لذیذ که چاکاررو نام دارند بسی لذت خواهند برد.

هند Vada Pav

اگر به بمبئی سفر نموده و خواستار یافتن برترین اسنک این شهرباشید بدون شک پیشنهاد همه وادا پاو Vada Pav خواهد بود. ساندویچی بسیار خوشمزه و البته تند که درواقع همان خوراک سیب زمینی است با این تفاوت که بین دو تکه نان پاو قرار گرفته است و به آن ادویه های تند و نمک می زنند. این ساندویچ هم مخصوص آندسته از افرادی است که طعم تند غذاهای هندی را با هیچ چیز عوض نخواهند کرد.

آرژانتین Choripan

این ساندویچ خوشمزه آژانتینی شامل رولی از سوسیس Chorizo (نوعی سوسیس اسپانیایی) است و قطعا طعم خوب آن بخاطرغوطه ور بودن در سس سالسای معروف آمریکای جنوبی به نام چیمی چوری (که از روغن زیتون ، فلفل تند ، سیر و سرکه تهیه می گردد) است. این ساندویچ را میتوانید در همه جای این کشور و بهتر است بگویم در همه خیابان های این کشور آمریکای لاتین بیابید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید.

اسپانیا Bocadillo

این غذای اسپانیایی میتواند عنوان انعطاف پذیر ترین ساندویچ را از آن خود کند . چرا که قابل تهیه از انواع گوشتها از تن گرفته تا ژامبون و جوجه و حتی تخم مرغ و بعلاوه با انواع سس مایونز ، خردل ، گوجه فرنگی و کچاپ ترکیب می گردد. به نظر ساندویچ خوشمزه ای می آید و احتمالا با غذاهای ما ایرانی ها نیز سازگار است.

ترکیه Doner Kebab

قطعا همه ما این غذای مشهور ترکی را بخوبی میشناسیم و بار ها طعم آن را چشیده ایم. کباب معروف ترکی از تکه های گوشت سرخ شده روی تنوری عمومی تشکیل شده که همراه نانی به نام پیتا و خیارشور ، کاهو ، گوجه فرنگی و پیاز مصرف می گردد. کباب ترکی یکی از محبوبترین غذای ترکی در دنیا است. این کباب خوشمزه در کشور ما نیز در سالهای اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته و در هر جایی به راحتی یافت میگردد.

انگلستان Chip Butty

این غذای انگلیسی هم میتواند لقب سریعترین ساندویچ را بگیرد .برای تهیه آن تنها کافی است سیب زمینی سرخ شده را با اندازهی سس کچاپ آغشته کنید و آن را میان نان تست بگذارید. Chip Butty در عین سادگی بسیار بسیار خوشمزه است.

ژاپن - Yakisoba-Pan

ژاپنی ها برخلاف سایر ملل دنیا برای تهیه ساندویچ خودشان را درگیر استفاده ازگوشت یا سبزیجات نمیکنند بلکه تنها از نان و نودل های سرخ شده ساندویچ هایی خوشمزه درست میکنند که در کنار آنها سس ، فلفل ، هویج ، سسی به نام یاکیسوبا ، مایونز و ترشی زنجبیل نیز قرار می گیرد. پس اگر گیاه خوار هستید و یا تمایل به غذاهای سالم دارید این ساندویچ میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مالزی Roti John

این غذا که علاوه بر مالزی در کشورهای سنگاپور و برونی نیز مشهور است ، ساندویچی که نانی شبیه به باگت دارد و با گوشت یا ماهی ، پیاز ، سس تند ، مایونز و کچاپ پر می گردد. روتی جان میتواند یکی از برترین تجربه های شما در سفر به مالزی باشد.

کوبا MediaNoche

ساندویچی فوق العاده خوشمزه بنام مدیا نوچا که در زبان اسپانیایی به معنای نیمه شب است. ترکیبات این غذا که بیشتر در مراسم و مجالس شبانه در هاوانا سرو میگردد، شامل لایه هایی از ژامبون ، پنیر ، خردل و خیارشور است که درون نان کوبایی قرار میگیرند. اگر از علاقه مندان به طعم ژانبون و پنیر هستید، این ساندویچ خوشمزه را از دست ندهید.

فرانسه - Croque-Monsieur

شاید بتوان گفت یکی از خوشمزه ترین ساندویچ های دنیا ست و تمام مجذوب کنندهیت و معروفیت اش را مدیون دو عامل است. اولی نامش که همانند همه نام های فرانسوی مجذوب کننده بنظر می آید و دومی پنیر بکار رفته در آن. در رابطه با مورد اول باید بگویم این ساندویچ نامی بسیار مجذوب کننده و کلاسیک دارد و علاوه بر این عاملی که باعث شده است تا این ساندویچ فقط و فقط یک یک ساندویچ ژامبون معمولی نباشد ، پنیری است که در آن بکار رفته است. بله طعم پنیر Gruyere که داخل و روی ساندویچ بکار رفته است دقیقا همان وجه تمایز این ساندویچ محسوب میگردد.

آلمان Leberkase Semmel

اگر به شما بگویم Leberkase Semmel به زبان آلمانی به معنای پنیر جگر است قطعا تصور خواهید کرد که این غذای آلمانی از پنیر و جگر ساخته شده است یا لااقل ترکیباتش شامل این دو است . اما باید بگویم سخت در اشتباهید و این ساندویچ برخلاف نامش شامل تکه ای ضخیم از گوشت (که معمولا ترکیبی از گوشت خوک و گاو است) ، با پیاز و سس خردل ، داخل نان Semmel که حین گرسنگی در بیشتر کافه های آلمان سرو میگردد.

مکزیک Cemita

این غذای مکزیکی که شامل نان و تخم مرغ ، لایه های پیاز ، پنیر سفید ، آووکادو ، سبزیجات متنوع و تکه های سرخ شده گوشت گاو می باشد، یکی از برترین ساندویچ های کشور مکزیک است که با اختلاف از سایر رقبایش پیشی گرفته است. پس قطعت امتحانش برای یک بار هم که شده ضرر نخواهد داشت.

اروگوئه Chivito

یکی از خوشمزه ترین ساندویچ های دنیا، این ساندویچ است که از گوشت گاو ، پنیر موزارلا ، ماینز ، ژامبون ، تخم مرغ ، زیتون سیاه و سبز و گوجه فرنگی تشکیل شده. از نظر من میتواند بعنوان خوشمزه ترین ساندویچ دنیا معرفی گردد چرا که ترکیبی فوق العاده از گوشت و پنیر دارد.

ویتنام Banh Mi

Banh Mi که یکی از ساندویچ های معروف دنیا ست، در زبان ویتنامی به معنای نان است ، اما اصلا و اصلا شباهتی به نامش ندارد و چیزی بسیار فراتر از اینهاست. گوشت ، گشنیز ، تکه های هویج ، خیار ، فلفل و نوعی فلفل سبز که ریشه در مکزیک دارد به نام Jalapenos ترکیبات این غذا خوش طعم را تشکیل میدهند. زین پس میتوانید ساندویچ های متنوعی را امتحان کنید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در اطلاع رسانی به شما خوانندگان خبرنگاران ایفا نموده و موجبات شادی و راضیت شما را فراهم ساخته باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2461

به "مزه خوشمزه ترین ساندویچ های جهان زیر دندان شما ، گردشگری غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزه خوشمزه ترین ساندویچ های جهان زیر دندان شما ، گردشگری غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید