معبد تاریخی پناهگاه آوارگان سوری

به گزارش کالارنا، عبدالعزیز الحسن نمی خواست به دلیل فرار از جنگ در شمال غربی سوریه در یک کمپ پر ازدحام زندگی کند، بنابراین او و خانواده اش در ویرانه های یک معبد رومی چادر زدند. حسن و همسر و سه فرزندش فقط جزء کوچکی از یک میلیون سوریه ای هستند که زمستان سال گذشته از خانه های شان گریختند.

معبد تاریخی پناهگاه آوارگان سوری

حالا این خانواده هم به ده ها سوریه ای ملحق شده اند که برای گریز از جنگ در معبد تاریخی رومی ساکن شده اند. ویرانه های معبد باقرحا Baqirha در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه واقع شده است و قدمت آن به چندین قرن پیش بازمی شود.

حسن و خانواده اش یک چادر بین سه دیوار به جای مانده از معبد که وقف زئوس شده بود درست نموده اند و حالا در میان ستون های شکسته شده رومی و بیزانسی زندگی می نمایند.

در پشت چادر این خانواده، بندهای لباس به دیوارهای باستانی وصل شده است.

حسن معتقد است زندگی در این ویرانه ها گزینه بسیار بهتری از ساکن شدن در کمپ های غیررسمی است، بخصوص که این روزها مشکل گسترش ویروس کرونا هم وجود دارد. حسن در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه می گوید: من این مکان را انتخاب کردم چراکه در این محل به دور از ازدحام جمعیت و افرادی که مبتلا به بیماری هستند، آرامش فکری دارم.

با این حال در این منطقه مارهای سمی و حشرات وجود دارند.

حسن می گوید: دو روز پیش در نزدیکی چادر یک افعی را کشتم. هر روز هم ناچار به کشتن عقرب هستیم. اما تا به حال مکان بهتری پیدا ننموده ام. کجا می توانم بروم؟

یکی از بستگان حسن و خانواده اش نیز ویرانه های این معبد باستانی را به عنوان خانه جدیدشان انتخاب نموده اند چراکه این مکان به مرز ترکیه نزدیک است و اگر اتفاقی رخ بدهد می توانند حتی با پای پیاده به ترکیه فرار نمایند.

سوریه مملو از محوطه های تاریخی است. بسیاری از این بناها در طول 9 سال جنگی که منجر به کشته شدن بیش از 380 هزار نفر و آواره شدن میلیون ها نفر شده است، آسیب دیده ، بمباران و یا غارت شده اند.

خبرگزاری فرانسه نوشت، شمال غربی سوریه خانه 40 روستای راه یافته به فهرست میراث جهانی یونسکو است که قدمت آن ها به قرن اول تا هفتم میلادی بازمی شود.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1575

به "معبد تاریخی پناهگاه آوارگان سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد تاریخی پناهگاه آوارگان سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید