موتور جست وجوی اپل، رقیب گوگل خواهد شد؟

به گزارش کالارنا، دیجیاتو نوشت: گزارشی تازه می گوید که مدیر تیم موتور جستجوی اپل از این شرکت جدا شده و آن ها هنوز سال ها تا عرضه یک محصول مناسب فاصله دارند.

موتور جست وجوی اپل، رقیب گوگل خواهد شد؟

گزارشی تازه به کوشش های اپل برای توسعه یک موتور جستجوی نو برای رقابت مستقیم با گوگل پرداخته است. اپل در سال 2018 یک استارتاپ مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Laserlike را خرید که به وسیله گروهی از مهندسان گوگل تأسیس شده بود. اما به نظر می رسد که بنیان گذاران Laserlike حالا دوباره به گوگل برگشته اند.

بیشتر بخوانید:

گاف عجیب سخنگوی دولت درباره اینترنت ملی !

عکس | جر و بحث جنجالی در توییتر بر سر حذف اکانت مهدی نصیری از پیغام رسان ایرانی ایتا !

به گزارش خبرگزاری اینفورمیشن، سرینی واسان ونکاتاچاری، هم بنیان گذار Laserlike در چند سال اخیر نقش مدیر ارشد تیم جستجوی اپل را برعهده داشت و حداقل 200 نفر را در تیم خود مدیریت می کرد. این تیم مسئول توسعه قابلیت هایی مثل اسپات لایت و پیشنهادهای سیری بود. اما ونکاتاچاری حالا اپل را به مقصد گوگل ترک نموده است.

هم بنیان گذار Laserlike در زمان حضور در اپل به جان جیانندریا، معاون بخش یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی گزارش می داد که او هم خودش از مدیران سابق گوگل بود. اکنون ونکاتاچاری در گوگل به معاون بخش مهندسی تبدیل شده است. استیون بیکر و اناند شوکلا، دیگر بنیان گذاران Laserlike هم بخشی از همین تیم در گوگل هستند. فعلاً نمی دانیم که تیم قبلی تحت راهنمایی ونکاتاچاری در اپل حالا دارند چه کاری انجام می دهند.

گوگل بابت موتور جستجوی خود به اپل پول می دهد

اپل و گوگل اگرچه در دنیای فناوری رقیب یکدیگر محسوب می شوند، اما همکاری های مهمی هم با هم داشته اند. تخمین زده می گردد که گوگل سالانه بین 18 تا 20 میلیارد دلار به اپل پول می پردازد تا موتور جستجوی پیش فرض در تمام محصولات این شرکت باشد. ولی این توافق اخیراً از نظر انحصارطلبی مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

اینکه آیا اپل همچنان در پی هدف قدیمی خود برای ساخت یک موتور جستجوی نو است یا خیر را نمی دانیم، اما در گزارش امروز گفته شده است که کوپرتینویی ها حداقل چهار سال با فراوری یک موتور جستجوی مطلوب فاصله دارند. این شرکت برای فراوری چنین محصولی که بتواند جایگزین گوگل گردد، به افزایش قابل توجه بودجه تیم های مربوطه احتیاج دارد. به علاوه، گفته شده که احتمال امضای قرارداد با بینگ مایکروسافت هم وجود دارد، چون سهم بازار این موتور جستجو بسیار کمتر است.

در همین حین، اپل تمرکز خود را روی این گذاشته که از دستاوردهای تیم ونکاچاتاری برای توسعه قابلیت های اپل موزیک و اپ استور استفاده کند.

227321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2429

به "موتور جست وجوی اپل، رقیب گوگل خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور جست وجوی اپل، رقیب گوگل خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید