نکاتی فوق العاده کاربردی برای چمن زنی و پیرایش چمن

به گزارش کالارنا، حتی با وجود یک چمن سبز و سالم، ظاهر کلی حیاط شما به تکنیک های پیرایش و لبه سازی بکار رفته در گرس، بستگی زیادی دارد. ماشین چمن زنی برش ها را انجام داده و احتیاج به جمع آوری یا کیسه کردن اضافات را کاهش می دهد. پوسته پوسته شدن گیاه با ماشین کندن علف های هرز، باعث رشد علف های هرز می گردد.

نکاتی فوق العاده کاربردی برای چمن زنی و پیرایش چمن

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

آگاهی از نکات چمن زنی آراسته

آیا شما برای اطمینان از سالم و سیراب بودن چمن های خود، از روش های چمن زنی استفاده می کنید، اما همچنان چمن های شما به هم ریخته به نظر می رسد؟ دلیل آن چیست؟ حتی با وجود یک چمن (گرس) سبز و سالم، ظاهر کلی حیاط شما به تکنیک های پیرایش و لبه سازی بکار رفته در گرس، بستگی زیادی دارد. در این روش ها، علاوه بر اینکه به چمن خود ظاهری یکنواخت و یک شکل می دهید، می توانید در حذف کردن علف های هرز نیز پیروز باشید. با استفاده از این سه ترفند، می توانید یک گرس ضخیم و مرتب، با فضای صفر برای علف های هرز داشته باشید.

شکستن قوانین چمن زنی

گونه های مختلف گیاهان گرس، معمولاً در طول و اندازه های مختلف باید بریده و کوتاه شوند. این اندازه های توصیه شده باعث ایجاد کمترین میزان فشار در نوع خاص چمن می شوند. دانستن نکات دقیق چمن زنی، به شما امکان می دهد تا ماشین خود را در ارتفاع چمن زنی مناسب تنظیم کنید. در زیر تعدادی از انواع چمن و اندازه مناسب برش و پیرایش آن ها آورده شده است.

Tall Fescue : 2.5 تا 3.5 اینچ

Kentucky Bluegrass : 2 تا 3 اینچ

Bermuda Grass : 1 تا 2 اینچ

Buffalograss : 1 تا 2 اینچ

Zoysiagrass : تا 2 اینچ

Buffalograss : تا 3 اینچ

خرید 41 مدل بهترین دمپایی مردانه قیمت مناسب در بازار

شناخت ابزارهای مناسب چمن زنی

در طول انجام هر پروژه، درک ابزارهایی که با آن ها کار می کنید، برای محافظت از شما و تجهیزاتتان بسیار مهم است. هر کدام از ماشین های چمن زنی و هرس علف های هرز با هم متفاوت هستند؛ به همین دلیل باید کتابچه راهنمای وسیله خود را آنالیز نموده و از مدل خاص آن آگاه شوید. اما در ادامه چند نکته استاندارد و جامع در هنگام استفاده از دستگاه چمن زنی با هر مارکی، برای شما آورده شده است.

تنظیمات دستگاه خود را آنالیز کنید. برخی از آن ها دارای شماره هایی هستند که در کنار چرخ ها قرار دارند. این اعداد لزوما اینچ نیستند، بنابراین باید کتابچه راهنمای خود را آنالیز کنید تا معانی دقیق آن ها را بفهمید. این مرحله به شما یاری می نماید تا از طول صحیح کوتاهی گیاه خود بهره ببرید.

وایر شمع. در حالی که ماشین های چمن زنی دارای ویژگی های ایمنی برای جلوگیری از آغاز کار آن ها در مواقع ناخواسته است، اما هنوز هم بیرون آوردن وایر شمع، در هنگام کار بر روی دستگاه ایده خوبی است. به عنوان مثال، اگر می خواهید ارتفاع تیغه ماشین خود را با اندازه گیری آن روی بتن، معین کنید، باید به زیر دستگاه خود دسترسی پیدا کنید. این زمان، موقع خوبی برای بیرون کشیدن وایر شمع برای جلوگیری از بروز حوادث است.

فلش ها را دنبال کنید. بیشتر ماشین های کندن علف هرز، دارای فلش هایی بر روی خود هستند که مسیری را که باید از این دستگاه بهره ببرید، نشان می دهند. رعایت این پیکان ها بسیار مهم است تا خطر پاشیدن علف ها به سمت شما کاهش یابد.

نکات لبه سازی و چمن زنی و پیرایش تخصصی

قبل از چمن زنی مرتب سازی کنید. ماشین چمن زنی برش ها را انجام داده و احتیاج به جمع آوری یا کیسه کردن اضافات را کاهش می دهد.

قانون یک سوم. هرگز بیش از یک سوم طول چمن ها را نزنید. این امر باعث ایجاد فشار و آسیب رسیدن به گیاه شما خواهد شد. این قانون همچنین باعث رشد جانبی چمن شده و یک نمونه ضخیم تر ایجاد نموده که به نوبه خود از رشد علف های هرز جلوگیری می نماید.

استثنا. گاهی اوقات، چمن های ما باید بیش از آنچه قانون یک سوم اجازه می دهد، کوتاه شوند. به عنوان مثال، شما به مدت دو هفته به تعطیلات می روید و چمن ها را دست نخورده رها می کنید. اکنون شما دو گزینه دارید. یک، آن ها را به ارتفاع توصیه شده کوتاه کنید. دو، ماشین چمن زنی خود را به بلندترین ارتفاع آن تنظیم نموده، یک بار چمن ها را بزنید، سپس بعداً در طول روز به ارتفاع توصیه شده دوباره آن ها را اصلاح کنید.

تراکم چمن را کاهش دهید. هر هفته چمن های خود را در جهت دیگری کوتاه کنید تا احتمال ایجاد رد چرخ در چمن کاهش یابد.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن. پوسته پوسته شدن گیاه با ماشین کندن علف های هرز، باعث رشد علف های هرز می گردد که دقیقاً همان چیزی است که ما نمی خواهیم. برای جلوگیری از این حالت، سر دستگاه را 2 تا 3 اینچ بالاتر از آن نگه دارید و دستگاه خود را تا زاویه 30 درجه کج کنید. سپس به موازات آن، چمن زنی را انجام دهید.

خرید 39 مدل بهترین کیسه زباله خودرو قیمت مناسب

خرید 41 مدل ظرف پذیرائی و ظروف یکبار مصرف + قیمت

منبع: اتاق
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1315

به "نکاتی فوق العاده کاربردی برای چمن زنی و پیرایش چمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی فوق العاده کاربردی برای چمن زنی و پیرایش چمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید