نکاتی مهم در مورد محافظت از خود در شبکه های اجتماعی

به گزارش کالارنا، پلیس فتا خاطرنشان کرد: برای حفظ حریم خصوصی آنلاین و امنیت در اینترنت یکی از قدم های اصلی حفظ امنیت خود در شبکه های اجتماعی است.

نکاتی مهم در مورد محافظت از خود در شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس فتا، بعضی کلاهبرداران در شبکه های اجتماعی از کاربران می خواهند که در نظرسنجی آن ها شرکت نمایند و برنده کارت هدیه رایگان یا کوپن تخفیف شگفت انگیزی شوند. در موارد دیگر کلاهبرداران سایبری با پیشنهاد شغل با شرایط شگفت انگیز از کاربران می خواهند روزمه خود را برایشان ارسال نمایند.

در این شرایط اگر فرستنده این پیام ها را نمی شناسد، مراقب باشد چه اطلاعاتی را بدستشان می سپارد. محتمل است با وعده شغل دلخواه و رویایی شما را به وب سایت مخرب راهنمایی نمایند یا صرفا بدنبال اطلاعات شخصی شما باشند.

بعضی دیگر از کلاهبرداران سایبری در شبکه های اجتماعی حساب های جعلی بر اساس شخصیت هایی می سازند که وجود خارجی ندارند. آن ها آغاز به تبادل نظر با کاربرهای واقعی می نمایند تا هر چه بیشتر از آن ها اطلاعات کسب نمایند. این اشخاص حتی می توانند با همین حساب های جعلی نفرت پراکنی نمایند، مراقب این حساب ها و موج هایی که سازماندهی می نمایند باشید. اگر شخص پشت حساب آنلاینی را نمی شناسید بسیار محتاط باشید.

مراقب پست هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند باشید. ممکن است حسابی خود را حساب رسمی یک شرکت معرفی کند، در صورتیکه اینطور نیست! حتی ممکن است آن شرکت وجود خارجی نداشته باشد یا یک کلاهبردار اینترنتی لینکی را در شبکه های اجتماعی منتشر کند با عنوان دانلود نسخه کرک شده یک نرم افزار بخصوص. یا پستی ببینید با هدف ظاهری تست شخصیت اینکه به کدام بازیگر در مجموعه هری پاتر نزدیک هستید و مثال هایی از این قبیل.

ممکن است در یک زمان بخصوص مانند مسابقه حساس جام جهانی فوتبال، در شبکه های اجتماعی لینکی برای پخش زنده ببینید! ممکن است در صفحه پخش زنده، درخواست اضافه کردن کارت اعتباری تان را داشته باشند و... این فایل ها و یا لینک ها می توانند مخرب باشند، محتمل است دستگاهتان به بدافزار آلوده گردد و اطلاعات حساس و مهم تان بسرقت رود. نسبت به پست هایی که در شبکه های اجتماعی می بینید هوشیار باشید.

بیش از اندازه اطلاعات در شبکه های اجتماعی منتشر نکنید. اگر این عادت را کنترل کنید، دیگر نگران این نخواهید بود که اطلاعات حساس، مهم و شخصی را منتشر نموده اید.

حساب های شبکه اجتماعی را امن کنید. باید مطمئن شوید که فقط شما کنترل حساب تان را بدست دارید و خواهید داشت. گزینه های امنیتی ای مانند احراز هویت دو عامله با اپلیکیشن به امنیت حسابتان بسیار یاری می نماید. اگر حساب شبکه اجتماعی خودهک گردد نه فقط خودتان بلکه دوستانتان نیز در خطر قرار می گیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1647

به "نکاتی مهم در مورد محافظت از خود در شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی مهم در مورد محافظت از خود در شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید