هشدار رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به انگلیس و ترکیه

به گزارش کالارنا، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنرانی سالانه خود در این اتحادیه به موضوعات مهمی که اروپا با آن دست به گریبان است پرداخت.

هشدار رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به انگلیس و ترکیه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در اولین سخنرانی خود درباره شرایط این اتحادیه ضمن تاکید بر لزوم همبستگی کشورهای عضو در مواجهه با بحران پناهجویان خواهان ایجاد اتحادیه اروپایی بهداشت شد.

رئیس آلمانی کمیسیون اتحادیه اروپا که صبح روز چهارشنبه در مجلس اروپا در بروکسل سخنرانی می کرد در بخشی از سخنانش به ترکیه هشدار داد تا به ارعاب همسایگانش سرانجام دهد.

اورزولا فن در لاین سخنرانی سالانه خود را به جای استراسبورگ فرانسه بدلیل شرایط قرمز کرونایی در این شهر، در بروکسل، پایتخت بلژیک ایراد کرد.

درس های بحران کووید 19 برای اتحادیه اروپا

او در سخنانش با اشاره به شیوع ویروس جدید کرونا خواهان تشکیل اتحادیه اروپایی بهداشت شد. این پیشنهاد در حالی مطرح می گردد که هم اکنون هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور جداگانه در حال مقابله با همه گیری بیماری کووید 19 هستند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا مانند ایالات متحده آمریکا نهادی برای تحقیق و فراوری دارو ایجاد کند. وی در عین حال نسبت به ملی گرایی در زمینه تهیه واکسن ویروس جدید کرونا هشدار داد.

طرح احیای اقتصادی

به گفته اورزولا فن درلاین 30 درصد از منابع طرح 750 میلیارد یورویی احیای اقتصادی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از راه اجرای تعهدات محیط زیستی تامین خواهد شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، 61 ساله، همچنین پیشنهاد کرد که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در کشورهای عضو تا سال 2030 میلادی به جای 40 درصد، 55 درصد کاهش یابد. اتحادیه اروپا امیدوار است تا سال 2050 بتواند میزان انتشار گاز دی اکسید کربن را به صفر برساند.

افزایش هدف معین شده برای کاهش فراوری گاز دی اکسید کربن در اتحادیه اروپا برای بخش های انرژی، حمل و نقل و کشاورزی در این اتحادیه پیامدهای قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

هشدار به ترکیه: به ارعاب همسایگان سرانجام دهید

اورزولا فن درلاین در بخشی از سخنانش به ترکیه هشدار داد تا به کوشش برای ارعاب همسایگانش سرانجام دهد. این سخنان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همزمان با افزایش تنش ها در شرق دریای مدیترانه بین ترکیه و یونان بیان شد.

ترکیه و یونان بر سر اکتشاف منابع گازی در شرق دریای مدیترانه با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: بله ترکیه در منطقه ای واقع شده است که در آن تنش و درگیری وجود دارد؛ بله ترکیه میلیون ها پناهجو را پذیرفته است و ما برای پذیرش آنها نیز یاری اقتصادی قابل توجهی به ترکیه می کنیم. اما هیچ کدام از این موارد کوشش های [آنکارا] برای ارعاب همسایگانش را توجیه نمی نماید.

توافق برگزیت به طور یکجانبه قابل بازنگری نیست

اورزولا فن در لاین ضمن اشاره به لایحه جنجالی دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا برای بازنگری در توافق برگزیت تاکید نمود که بازنگری در این توافق به طور یکجانبه ممکن نیست.

دولت محافظه کار بریتانیا لایحه ای را به مجلس عوام این کشور ارائه نموده است که بخش هایی از توافق این کشور با اتحادیه اروپا را نقض می نماید. این لایحه نه تنها اعتراض اتحادیه اروپا را برانگیخته است بلکه در بریتانیا نیز جنجال زیادی به پا نموده است. تعدادی از اعضای حزب حاکم محافظه کار با این تصمیم بوریس جانسون مخالفت نموده اند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین نسبت به عدم دستیابی به توافق با بریتانیا پیش از سرانجام دوران انتقالی برگزیت (سرانجام امسال میلادی) هشدار داد.

درخواست همبستگی در مواجهه با بحران پناهجویان

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش خواهان همبستگی کشورهای عضو در مواجهه با پناهجویان و مهاجران شد. به گفته اورزولا فن درلاین تمام کشورهای عضو باید وظیفه خود را به در این زمینه انجام دهند.

او ضمن اشاره به پناهجویان حاضر در اردوگاه موریا در جزیره لسبوس یونان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا بر کوشش های خود در زمینه پذیرش پناهجویان بیافزایند.

اورزولا فن درلاین گفت: تصاویر اردوگاه موریا به طور دردناکی به ما یادآوری می نماید که اروپا باید به طور متحد عمل کند. اگر ما [نهادهای اتحادیه اروپا] بر کوشش های خود افزوده ایم از کشورهای عضو هم انتظار داریم که بر کوشش های خود بیافزایند. مهاجرت برای اروپا یک چالش محسوب می گردد و این تمام اروپا است که باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1487

به "هشدار رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به انگلیس و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به انگلیس و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید