وداع تلخ کشتی یونانی با جزیره کیش

به گزارش کالارنا، کیش یکی از زیبا ترین جزیره های اطراف ساحل جنوبی خلیج فارس است و بخشی از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان به حساب می آید. سالانه بیش از یک میلیون و 700هزار جهانگرد از این جزیره زیبا بازدید میکنند. جزیره کیش جزیره ای بیضی شکل است. همچنین کیش یکی از زیباترین جزایر مرجانی در جهان است و از جاذبه های اصلی این جزیره، سواحل زرق و برق دار آن و البته کشتی یونانی است. اگرچه کیش جزیره بزرگی نیست اما بیشتر منطقه آن تحت پوشش سواحل زیبایی قرار گرفته است که می توانید در آب های گوهر آبی خلیج شنا کنید.

وداع تلخ کشتی یونانی با جزیره کیش

صخره های مرجانی در بستر دریا، آب را تصفیه می کنند و آن را کاملاً شفاف می کنند تا بتوانید دنیای زیر آب را ببینید و از آرامش ساحلی خود حتی بیشتر لذت ببرید.

کشتی یونانی، که نماد این جزیره زیباست؛ به یکی از مهم ترین و زیبا ترین جاذبه های جهانگردی این شهر دیدنی تبدیل شده است؛ که سپری کردن اوقات، خصوصا غروب ها، در کنار این جزیره از لذت بخش ترین تفریحات است.

هنگامی که، یک کشتی باری عظیم متعلق به یونان در ساحل جنوب شرقی جزیره کیش درگیر شد، خدمه ناامید آن حتی هرگز در رویاهای خود فکر نمی کردند که نیم قرن بعد کشتی آنها یکی از جاذبه های جهانگردی کیش باشد. کشتی در گلاسکو، اسکاتلند ساخته شد و در آنجا نام او را امپراطوری شیپور گذاشتند. اما وقتی در سواحل خلیج فارس به گل نشست، تحت مالکیت یونان بود، از این رو کشتی یونانی نامگذاری شده است. به این ترتیب کشتی یونانی داستان خود را در تاریخ کیش ثبت کرده است. برخی ممکن است تصور کنند که تنها آثار باستانی شایسته یادآوری در تاریخ هستند، اما کشتی یونانی اشتباه بودن آنها را ثابت می کند. مردم ممکن است تعجب کنند که جز یک کشتی متروکه برای جذب این تعداد بازدید کننده وجود ندارد. اول و مهمترین، غروب آفتاب خیره کننده است. ترکیبی از سایه ها و رنگ های مختلف در افق به عنوان زمینه ای برای بدنه عظیم کشتی یونانی کار می کند. این کیشتی خیره کننده مکان مورد علاقه برای دریافت عکس در کیش است. بسیاری از فعالیتهای دیگر در اطراف سایت کشتی انجام می شود. در حالی که از تماشای کشتی لذت می برید می توانید در ساحل یک شترسواری خاطره انگیز داشته باشید. همچنین یک پارک ساحلی تازه تاسیس در نزدیکی ساحل وجود دارد که می توانید دوچرخه اجاره کرده و از رستوران ها و کافه ها غذا و نوشیدنی سفارش دهید.

خبر تلخ اما واقعی از کشتی یونانی 52 ساله

اگر شما نیز تمایل دارید که از کشتی یونانی در این جزیره دیدن کنید و عکس های یادگاری با آن داشته باشید، بهتر است هر چه زودتر اقدام به این سفر دوست داشتنی کنید.

تورهای کیش را برای دیدن این جاذبه از دست ندهید؛ زیرا متاسفانه سال هاست که هر لحظه امکان این که، کشتی یونانی برای همیشه غرق شود، بوده و هست.

این خبر چند سالی بود که به گوش می رسید؛ و امروز با نهایت تاسف، باخبر شدیم که این کشتی عظیم و تنومند درحال جدایی با جزیره زیبای کیش است، و بعد از 52 سال ایستادگی و مقاومت در آب های آبی نیلگون خلیج همیشه فارس، با فرو ریختن بخش وسیعی از بدنه عظیم الجثه خود ، در آستانه فروپاشی و وداع برای همیشه است.

البته مدیرتوسعه جهانگردی کیش بیان کرده است که شاید با تکمیل مطالعات واطلاعت کافی، بتوان با استفاده از مواد خاصی از تخریب بیشتر این کشتی بر گل نشسته، جلوگیری کرد و یا در بدترین حالت فروپاشی تمام آن را به تعویق انداخت.

این خبر برای کشتی مقاومی که، غریب به نیم قرن است، که به یکی از جاذبه های بسیار زیبای کیش تبدیل شده است و در تمام این سال ها خاطراتی خوش و عکس هایی به یادگار گذاشته از خود، برای بسیاری از علاقه مندان و جهانگرد ها رقم زده، واقعا بسیار دردناک بوده و هست.

پس اگر علاقه مند به دیدن این کشتی از نزدیک هستید، بهتر است عجله کنید و به این جزیره سفر کنید؛ تا تماشای این کشتی را از دست ندهید؛ زیرا هر لحطه احتمال غرق شدن آن بیشتر می شود و ممکن است، در چند صباحی دیگر به کلی آن را از دست بدهیم.

می توان، گذشتن سال های بسیاری از، به گل نشستن کشتی و ضربه های وارد شده امواج دریا به بدنه آن را، دلایل هر لحظه غرق شدن این کشتی یونانی نام برد، که باعث فرسودگی بسیار زیاد آن شده است . امید واریم هر چه زوتر اقدامی مفید برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار صورت گیرد و شاهد ماندگاری این کشتی در سال ها زیاد خواهیم بود.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1493

به "وداع تلخ کشتی یونانی با جزیره کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع تلخ کشتی یونانی با جزیره کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید