پیشتازی بانک ها در روز توقف خودرویی ها، اعتماد به بورس برمی شود؟

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، امروز نمادهای خودرویی متوقف شدند تا بانک ها و موسسات اعتباری گوی سبقت را از این لیدر سنتی بربایند. شاخص کل بورس با بیش از 8 هزار و 800 واحد رشد (0.6 درصد) در محدوده یک میلیون و 456 واحد نهاده شد.

پیشتازی بانک ها در روز توقف خودرویی ها، اعتماد به بورس برمی شود؟

ارزش معاملات بورس امروز در سرانجام بازار به بیش از5.2 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته با کاهش روبه رو بود. وبملت و وامید به ترتیب با بیش از هزار و 700 واحد رشد و نوری با حدود 900 واحد افت تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل بودند.

بعلاوه بیشترین ارزش معامله برای نمادهای دارا یکم، پالایش و وبملت ثبت شد. بیشترین حجم معامله هم برای وبملت، وتجارت و خبهمن ثبت شد.

بهترین گروه های صنعتی امروز بانک ها، فرآورده های نفتی و شیمیایی بودند.

تعلیق نماد خودرو در آخرین روز از معاملات هفته سوم آبان ماه، گرچه ارزش معاملات را کاهش داد اما بورس را به طور کلی سبز نگه داشت. اتفاقی که کارشناسان به ادامه فرایند آن در ابتدای هفته آینده نیز امیدوارند.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از 74 واحد رشد در محدوده 20 هزار و 647 واحد نهاده شد. نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز آریا، زاگرس و کگهر بودند.

بازار احتیاجمند حجم و تثبیت است

میثم مسلمان زاده، کارشناس بازار سهام، گفت: امیدوارم بازار شنبه هم مثبت باشد. موضوعی که مشخص است افزایش حجم معاملات است. اگرچه هنوز به عدد مد نظر نرسیده است اما باید توجه داشت که بورس یک سال و نیم بحرانی را گشت سر گذاشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر احتیاج داریم بازار به حجم برسد و تثبیت گردد. دستکاری قیمت ها کم گردد و ناظر در بازگشایی ها دقت بیشتری داشته باشد.

مسلمان زاده توضیح داد: به اطمینان می توان گفت بازار سرمایه نسبت به دو بازار مسکن و خودرو مقرون به صرفه تر و نسبت به دلار و رمز ارز کم ریسک تر و به طور کلی برای سرمایه گذاری تا سرانجام 1400 مناسب تر است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2153

به "پیشتازی بانک ها در روز توقف خودرویی ها، اعتماد به بورس برمی شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی بانک ها در روز توقف خودرویی ها، اعتماد به بورس برمی شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید