پیشوا از آب سد ماملو محروم است

به گزارش کالارنا، فرماندار شهرستان پیشوا گفت: مهم ترین مشکل شهرستان پیشوا در دسترسی به منابع آب، تخصیص نیافتن حق آبه سد ماملو به این شهرستان است و حتی یک قطره آب نیز از ماملو به پیشوا نمی رسد.

پیشوا از آب سد ماملو محروم است

به گزارش خبرنگاران ، شهرستان پیشوا که در جنوب شرقی استان تهران واقع است، به دلیل موقعیت خاص بخش مرکزی که در ارتفاع واقع شده، در سال های اخیر با مشکل کمبود آب روبرو شده به نحوی که در فصول گرم سال و با افزایش میزان مصرف آب، کم آبی و قطع آب در مناطق مختلف این شهرستان به وقوع می پیوندند.

هر چند که شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با احداث دو مخزن زمینی دو و 15 هزار متر مکعبی، زمینه مناسبی برای ذخیره آب مورد احتیاج مردم را فراهم نموده ولی با گسترش شهر و افزایش میزان مصرف آب، در بعضی از روزهای گرم تابستان، حجم آب مخازن نیز نمی تواند جوابگوی احتیاج شهر باشد و افت و یا قطعی آب در مناطق مختلف پیشوا رخ می دهد.

طی روزهای اخیر، کمبود و قطعی آب در بعضی از مناطق شهری پیشوا، مسائلی را برای ساکنان این شهرستان به وجود آورده و این افراد از مسئولان می خواهند تا با تدابیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را رفع نمایند.

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، بیان نمود: مهم ترین مشکل شهرستان پیشوا در دسترسی به منابع آب، تخصیص نیافتن حتی یک قطره آب از حق آبه سد ماملو به این شهرستان است.

عباسی گفت: با وجود تمامی مسائل و کمبودها، برنامه ریزی مناسبی در مورد تأمین آب انجام شده ولی تا زمانی که حق آبه سد ماملو به پیشوا اختصاص پیدا نکند، این مسائل در زمان تابستان ادامه خواهد یافت.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم در روبروه با کم آبی گفت: طی دو روز گذشته بعضی از مسائل فنی باعث خالی شدن مخازن شده بود که این امر به قطع آب منجر شد اما با کوشش شبانه روزی مسئولان آبفا و شرکت برق، این مشکل حل شده و هم اکنون جریان آب در مناطق شهرستان برقرار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 566

به "پیشوا از آب سد ماملو محروم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشوا از آب سد ماملو محروم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید