چند ترفند برای استفاده بهتر از اینستاگرام

به گزارش کالارنا، در شماره قبل چند ترفند برای استفاده بهتر از شبکه اجتماعی اینستاگرام آموزش دادیم و این هفته چند ترفند دیگر شامل انتشار اتوماتیک پست در ساعت تعیین، دسترسی مخاطبان به مشاهده استوری پس از تاریخ انقضا و کنترل نظرات پست ها و استوری های خود می گوییم که کاربری این شبکه اجتماعی را برای شما جذاب تر و ساده تر می نماید.

چند ترفند برای استفاده بهتر از اینستاگرام

انتشار اتوماتیک پست در ساعت معین: یکی از مسائل اصلی در اینستاگرام این است که گاهی قرار است بعضی کارها مانند رخدادهای خاص و مواردی از این نوع را در ساعتی خاص به صورت یک پست منتشر کنیم، ولی با توجه به محدودیت های زمانی و مسائلی از این دست ممکن است این امر سخت باشد. قابلیتی برای اینستاگرام و کاربران این شبکه وجود دارد تا بتوانند پست های خود را مدیریت نموده و به صورت منظم در بازه زمانی مد نظر خود آن را منتشر نمایند. این قابلیت در حقیقت از قابلیت های اصلی شبکه اجتماعی اینستاگرام نیست، بلکه یک نرم افزار جانبی به نام HubSpot است و با نصب این نرم افزار می توانید محتوای مدنظر خود را آماده نموده و سپس ساعت و تاریخ انتشار آن را معین کنید تا محتوا در راس آن ساعت منتشر گردد.

دسترسی مخاطبان به مشاهده استوری پس از تاریخ انقضا

استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت برای مخاطبان قابل مشاهده است، ولی بسیاری از مخاطبان استوری شما ممکن است استوری های تان را مشاهده ننمایند. قابلیتی در اینستاگرام وجود دارد که موجب می گردد بتوانید اطلاعات استوری های خود را حتی پس از این تاریخ انقضا به مخاطبان خود ارائه کنید. در حقیقت این قابلیت، ایجاد های لایت از استور ی هاست.

برای ایجاد های لایت ها باید این مراحل را طی کنید:

ابتدا وارد بخش پروفایل خود شوید و سپس روی علامت + که با نام New قابل مشاهده است، کلیک کنید. اکنون فهرست استوری های شما نمایش داده خواهد شد و در گوشه پایین سمت راست هر یک از استوری ها، دکمه ای دایره ای شکل قابل مشاهده است که با انتخاب آن استوری، تیک زده می گردد. تمام استوری های مدنظر خود را انتخاب نموده و سپس روی عبارت Next کلیک کنید. در این بخش می توانید یک تصویر کاور برای های لایت های خود انتخاب نموده و سپس روی گزینه Done کلیک کنید. به این ترتیب از این به بعد هر کسی وارد پروفایل شما گردد، علاوه بر عکس های شما می تواند گزینه های لایت ها را هم مشاهده کند و پس از انتخاب آن، استوری های انتخاب شما برای افراد قابل مشاهده خواهد شد.

کنترل نظرات پست ها و استوری های خود

دنیای مجازی می تواند فضایی مسموم را کنار اطلاعات سالم قرار دهد و به همین دلیل وقتی یک پست یا استوری را در اینستاگرام بگذارید، ممکن است با نظرات یا کامنت هایی روبه رو شوید که دوست ندارید آنها را در حساب کاربری خود داشته باشید. در این شرایط شما چند گزینه مختلف دارید. گزینه نخست این است که اجازه کامنت گذاشتن را به کاربران بدهید و سپس مواردی را که مناسب نیستند، پاک کنید.

گزینه دوم، فیلتر کردن بر اساس کلیدواژه هاست و گزینه سوم نیز بستن دسترسی به کامنت به صورت کلی است که در ادامه هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد:

پاک کردن نظرات: برای این کار باید روی کامنت مد نظر خود که می خواهید پاک گردد کلیک نموده و اندکی دست خود را روی آن نگه دارید تا چند گزینه در بالای تلفن همراه نمایش داده گردد. یکی از این گزینه ها، شکل سطل آشغال است که با کلیک کردن روی آن می توانید کامنت یا نظر مد نظر را پاک کنید.

فیلتر کردن نظرات: وارد بخش Options در اینستاگرام شوید و سپس روی گزینه Comments کلیک کنید. گزینه ای به نام Hide Inappropriate Comments وجود دارد که باید آن را فعال کنید و در ادامه می توانید کلماتی را به عنوان کلیدواژه تعریف کنید که اگر در یک کامنت این کلمات به کار گرفته گردد، این کامنت به صورت اتوماتیک از روی پست شما حذف خواهد شد.

مسدود کردن نظرات: وقتی یک پست می گذارید و دوست ندارید کسی روی آن نظر دهد، باید فرآیند پست کردن را به صورت عادی ادامه دهید و سپس در صفحه ای که می خواهید تگ ها و کپشن ها را معین کنید، روی گزینه Advanced Settings که در پایین صفحه قابل مشاهده است، کلیک کنید. در این صفحه، گزینه ای به نام Tun Off Commenting قابل مشاهده است که با فعال کردن آن می توانید امکان کامنت گذاشتن روی آن پست را از مخاطبان بگیرید.

احمد محمدحسینی / ضمیمه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1306

به "چند ترفند برای استفاده بهتر از اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند برای استفاده بهتر از اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید