چیز های ظاهرا بی خطر، اما خطرناک برای سلامتی!

به گزارش کالارنا، روزنامه شهروند: برخی وقت ها در زندگی روزمره، با چیزهایی سر و کار پیدا می کنیم که در مرز باریک مفید و مضر قرار دارند! گاهی به قدری این مرز باریک است که گول می خوریم، به نحوی که چیزهای خوب را بد و چیزهای بد را خوب می انگاریم.

چیز های ظاهرا بی خطر، اما خطرناک برای سلامتی!

برای اینکه بحث بیش از این ثقیل نگردد، شما را دعوت می کنیم به خواندن مطلب پیش رو برای شناخت چیزهایی که به ظاهر بی خطر و حتی مفیدند، اما در باطن باید از آنها دوری کرد.

دویدن

دویدن جلوه ای از ورزش کردن است و ورزش بالذات برای انسان خوب است، اما اگر شما در مسافت های طولانی به جای آهسته دویدن، با خودتان مسابقه بگذارید و سریع بدوید، شانس خود را برای اخذ ورم مفاصل افزایش داده اید. اگر اضافه وزن داشته باشید زانوهای شما در این مواقع فشار زیادی را متحمل می گردد.

شیر کم چرب

تقریبا همه ما بر این باوریم که شیر کم چرب بهتر و مفیدتر از شیر پرچرب است، اما این کاملا اشتباه است، زیرا وقتی چربی از شیر گرفته می گردد به همراه آن ویتامین های شیر نیز از دست می رود و برای جایگزین کردن آنها از ترکیبات مصنوعی استفاده می گردد که چندان مفید نیست.

نفتالین

این ماده که از مشتقات نفت است برای حفاظت از البسه و اقلام دیگر در برابر حشرات موذی به کار می رود. نفتالین در فضای باز تصعید شده و تبدیل به گازی سمی می گردد. نفتالین معمولا به شکل توپ های کوچک فراوری می گردد که در چشم بچه ها متاع جالبی برای به دهان بردن به نظر می رسد! استفاده از این ماده باید با رعایت اصول ایمنی همراه باشد.

فرمالدئید

این ماده شیمیایی به طور معمول در دسترس انسان ها قرار ندارد اما در مواد مختلفی از جمله رژ لب، خمیر دندان، محصولات چوبی، کابینت ها، مبلمان، گوشی های موبایل و انواع چسب ها کاربرد دارد. دانشمندان درباره سرطان زا بودن فرمالدئید و مسائل و عوارض آن هشدارهای لازم را داده اند.

اسید سیتریک

این اسید تقریبا در بیشتر مواد خوراکی که در کارخانه ها فراوری می گردد، وجود دارد. البته اندازه کم آن برای بدن مفید است، اما با این حال اسید سیتریک به خودی خود برای دندان ها مثل سم است و به مینای دندان آسیب جدی می رساند.

کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب برای محافظت پوست بدن از تابش های سرطانزای خورشیدی بسیار توصیه و تبلیغ می گردد، اما تحقیقات نشان داده است که استفاده مداوم از این کرم ها شانس استفاده کننده را برای ابتلا به تومورهای پوستی و بعلاوه بر هم خوردن تعادل هورمونی افزایش می دهد.

محصولات تفلون

نچسبیدن غذا به ظروف تفلون برای هر آشپزی مجذوب کننده است و محصولات تفلون مدت هاست که بین مردم محبوب شده است. با این حال به نظر می رسد که این مواد به طور کامل امن نیست. یادتان باشد وقتی تفلون به حرارت بالا برسد، مواد شیمیایی سمی آن آزاد می گردد.

نوشیدن فراوان آب

نوشیدن بیش از حد آب بسیار مضر است و باعث مسمومیت می گردد. اگر در حال تحرک یا ورزش باشید با نوشیدن بیش از حد آب در معرض خطر قرار می گیرید. این مشکل به این علت رخ می دهد که شما فقط آب از دست رفته بدن خود را جایگزین می کنید، اما دیگر مواد الکترولیت مانند سُدیم که کمبود آن می تواند موجب عدم تعادل در بدن گردد را تأمین نمی کنید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 15 مهر 1403 بروزرسانی: 15 مهر 1403 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2594

به "چیز های ظاهرا بی خطر، اما خطرناک برای سلامتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیز های ظاهرا بی خطر، اما خطرناک برای سلامتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید