کانون های هماهنگی دانش و صنعت در جهت جهش تولید قرار دارند

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری،کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از جمله ظرفیت های قانونی ایجاد شده در زیست بوم نوآوری کشور هستند که تونسته اند نقشی موثر در ایجاد ارتباط میان بخش های تولیدی کشور(صنعت)، بخش توزیعی(بازار) و مراکز تولید علم و دانش برقرار کنند. رشد کمی و کیفی این موسسات در ماه های پیش رو می تواند به جهش تولید در حوزه های مهم و استراتژیک منتهی شود.

کانون های هماهنگی دانش و صنعت در جهت جهش تولید قرار دارند

این کانون ها که در ابتدا با استفاده از ظرفیت های دولتی تاسیس شدند، راستا خود را با تمرکز بر بخش خصوصی اصلاح کردند. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ایجاد ظرفیت های قانونی برای این کانون ها مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی را نیز اخذ کرد.

عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اینباره اظهار کرد: در دوره جدید فعالیت کانون ها تلاش شده است، کانون های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه هایی تاسیس شود که جزء حوزه های استراتژیک محسوب می شوند. این بخش های اقتصادی از این جنبه برای افتتاح کانون انتخاب شده اند که از پتانسیل ایجاد ارزش اضافه کرده برخوردار هستند.

وی افزود: در حال حاضر کانون ها در حوزه های مانند : گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ های قیمتی، گل محمدی و گیاهان معطر، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش و آبزیان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شناسایی حوزه های مستعد جدید از جمله اقدامات این دفتر در سال 1398 بوده است. بر این اساس با شناسایی 20 حوزه مناسب، در نهایت تاسیس 5 کانون در حوزه های سلولز و مشتقات سلولزی، مدیریت پسماند و بازیافت، شکر و صنایع جانبی، گردشگری و همچنین امنیت فضای تبادل اطلاعات به تصویب رسید.

به گفته وی، توسعه فعالیت این کانون ها می تواند حوزه های متعدد و گسترده اقتصادی را ترغیب کند که از تک بعدی بودن به سمت برقراری ارتباط مثمر ثمر با بخش های دیگر از جمله صنایع مختلف و دانشگاهها گام بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1289

به "کانون های هماهنگی دانش و صنعت در جهت جهش تولید قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانون های هماهنگی دانش و صنعت در جهت جهش تولید قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید