کمبود تجهیزات سخت افزاری برای آموزش دانش آموزان استثنائی

به گزارش کالارنا، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان گفت: تأمین تجهیزات سخت افزاری و اولویت قرار دادن واکسیناسیون دانش آموزان استثنائی برای ارائه آموزش بهتر ضروری است.

کمبود تجهیزات سخت افزاری برای آموزش دانش آموزان استثنائی

محسن الماسی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان در مصاحبه با خبرنگار از ، درباره اینکه هنوز در سطح استان اصفهان احتیاجمند تأمین تجهیزات سخت افزاری برای دانش آموزان استثنائی هستند، عنوان نمود: برای تأمین وسایل ارتباطی کوشش ما بر این بوده تا دانش آموزان استثنائی در گروه های مختلف را شناسایی کنیم و در حد امکان از یاری خیرین و حمایت های دولت استفاده کنیم.

او اضافه نمود: متأسفانه همچنان به بالغ بر 900 وسیله ارتباطی برای آموزش مجازی دانش آموزان با احتیاج ویژه احتیاجمندیم علاوه بر اینکه بسیاری از مباحث دانش آموزان با احتیاج ویژه همچون توانبخشی را نمی توانیم به شکل مجازی انتقال دهیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان با بیان اینکه عمده مشکل برای دانش آموزان استثنائی بحث واکسیناسیون هست، گفت: با توجه به طیف وسیعی از دانش آموزان استثنائی از سن 2 تا 25 سال که با بیماری های زمینه ای و تنفسی روبرو هستند، از طرفی فرایند واکسیناسیون این دانش آموزان زمان بر و سخت است و از طرف دیگر آموزش حضوری برای این دانش آموزان چالش ساز و نگرانی والدینشان را در پی دارد.

او درباره عدم همکاری تلویزیون استانی برای آموزش دانش آموزان استثنائی، اظهار کرد: تلویزیون استانی با استناد به نامه ای از صدا و سیما مبنی بر اینکه باید همه آموزش ها به وسیله شبکه آموزش انجام گردد، همکاری لازم را برای آموزش دانش آموزان استثنائی نداشت که در نهایت با پیگیری های مکرر صرفاً توانستیم قدم مثبتی را برای دانش آموزان ناشنوا با مناسب سازی زبان اشاره در بعضی از دروس به پایان رسانیم.

الماسی اضافه نمود: گفتنی است که متأسفانه صدا و سیما و شبکه آموزش برای سایر دانش آموزان استثنائی همچون گروه های نابینا، کم توان ذهنی و اوتیسم، هیچ برنامه خاصی را ارائه ندادند.

او با اشاره به امیدواری از رونمایی برنامه شاد نو برای آموزش بهتر دانش آموزان استثنائی، بیان نمود: با توجه به محدودیت های برنامه شاد همچون محدودیت در آپلودکردن فیلم ها یا سرعت ارسال اطلاعات، امیدوار هستیم تا با اضافه نمودن سرور ها و تفکیک استان ها به قطر ها این مسائل هم بر طرف گردد و با رونمایی از برنامه شاد نو شاهد این تحولات باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان در رابطه با حل نشدن مسائل سامانه سیدا، تأکید کرد: مدیران در حال حاضر بخشی از دانش آموزان ورودی را به صورت دستی ثبت نام کردند؛ اما ثبت کتاب دانش آموزان در سامانه سیدا دچار مشکل است و ما به وسیله سامانه پیروز به ثبت نام نشده ایم.

او در مورد تعداد دانش آموزان استثنائی مشغول به تحصیل، بیان نمود: در حال حاضر 5 هزار دانش آموز در مدارس خاص و 2 هزار و 300 دانش آموز با احتیاج ویژه به صورت تلفیقی در مدارس عادی از خدمات آموزش و پرورش استفاده می نمایند که 2 هزار و 700 دانش آموز هم از خدمات مراکز مسائل ویژه یادگیری بهره می برند که کوشش همکاران ما بر این است تا شکاف های آموزشی این دانش آموزان تکمیل گردد و به چرخه آموزش عادی برگردند.

الماسی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان واکسیناسیون دانش آموزان معلول را در اولویت قرار دهند، می توان شرایط ایمن و امنی را برای حضور این دانش آموزان فراهم کرد تا روحیه، انرژِی مثبت و تعامل اجتماعی دانش آموزان و والدین آن ها افزایش یابد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2067

به "کمبود تجهیزات سخت افزاری برای آموزش دانش آموزان استثنائی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تجهیزات سخت افزاری برای آموزش دانش آموزان استثنائی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید